- ارسال کننده: حسین.غفاری تاریخ: ۹۱/۰۵/۱۶

یوسف کرمی میانه ای تنها امید ورزش استان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دو ورزشکار تبریزی کار خود را در المپیک لندن بدون مدال به پایان بردند تا تنها امید تبریز برای کسب مدال به یوسف کرمی ختم شود.

در مسابقات المپیک 2012 لندن سه ورزشکار از تبریز جواز حضور را دریافت کرده بودند که میلاد وزیری در تیر و کمان، سجاد هاشمی در دو و میدانی و یوسف کرمی در تکواندو نفرات تبریزی کاروان اعزامی را تشکیل می‌دادند.

میلاد وزیری

 میلاد وزیری کماندار تبریزی با شکست مقابل کمانداری از مکزیک از گردونه رقابت‌های تیراندازی با کمان بازی‌های المپیک لندن حذف شد.

وزیری در نخستین مسابقه خود در مرحله حذفی مقابل لوئیز ادواردو ولز از مکزیک به میدان رفت و در پایان با نتیجه هفت بر یک شکست خورد.

نماینده تیراندازی با کمان ایران و تبریز در بازی‌های المپیک 2012 لندن در مرحله مقدماتی در رده سی و نهم قرار گرفت.

وزیری بعد از این مسابقات علت شکست خود مقابل نماینده مکزیک که سابقه پیروزی بر وی را داشته است، نبودن مربی کره‌‌ای‌اش ذکر کرد و افزود: اگر این روند ادامه داشته باشد با دنیای ورزش خداحافظی خواهم کرد.

سجاد هاشمی

دونده جوان تبریزی در دو 400 متر المپیک در دور مقدماتی حذف شد، سجاد هاشمی آهنگری 400 متر را در مدت زمان 47 ثانیه و 75 صدم ثانیه طی کرد و در گروه ششم راند اول در بین شش نفر پنجم شد، وی در مجموع در رده چهل و سوم المپیک قرار گرفت.

این دونده 20 ساله تبریزی بعد از مسابقات بابت این نتیجه عذرخواهی کرد و گفت که تلاشش را برای جبران این نتیجه خواهد کرد. هاشمی بعد از بوداغی دومین دونده تبریزی حاضر در تاریخ المپیک بود.

البته از هاشمی نباید انتظار مدال داشت زیرا جایگاه دو و میدانی کشور با سطح اول این ورزش اختلاف زیادی دارد و دو و میدانی ایران تاکنون در المپیک مدالی کسب نکرده و در مسابقات جهانی نیز تنها احسان حدادی یک مدال برنز دارد.

یوسف کرمی

 یوسف کرمی، امید اول ورزش استان و تکواندو ایران است، وی هشت سال پیش تنها مدال کسب شده آذربایجان‌شرقی در المپیک را به ارمغان آورد.

 امروز بعد از گذشت هشت سال هواداران ورزش استان امیدوارند وی بتواند رنگ مدال برنز هشت سال پیش خود را طلایی کرده و نخستین طلایی آذربایجان‌شرقی در المپیک لقب گیرد.

کرمی در آخرین روز مسابقات المپیک لندن به مصاف حریفان خود می‌رود، وی چند مدال طلای جهانی را در کارنامه خود داشته و تنها مدال المپیک در افتخارات وی کم است.

1
1