- ارسال کننده: علیرضا نصیرزاده تاریخ: ۹۱/۰۵/۰۴

استمداد كمك مالي از مردم، براي جراحي مغز يك دختر 6 ساله

با سلام خدمت دوستان عزيز:

تصويري رو كه مشاهده مي كنيد، متعلق به دختري است كه به علت بسته شدن(جوش خوردن) زودهنگام استخوانهاي جمجمه در خردسالي، يكبار تحت عمل جراحي قرار گرفته و از وقوع اختلالي به نام ميكروسفالي، جلوگيري بعمل آمده است و اكنون با اينكه با رشد طبيعي مغز مواجه است ولي نياز به نصب دستگاهي در جمجمجه دارد كه مبلغ دستگاه در بازار آزاد و شركتهاي خصوصي، حدود 9 ميليون تومان مي باشد كه خانواده نامبرده از خريد اين دستگاه عاجزند و بهزيستي هم به دليل مشكلات و اعتبار مالي، امكانات براي خريد اين دستگاه را ندارد. بنده پيش قدم شدم تا از خيرين و نيكوكاران شهرمان و حتي شهرهاي ديگر كه مايل به كمك باشند، دعوت كنم تا در درمان اين دختر مظلوم كمك حالمان باشند لذا مي توانند با بنده يا رياست بهزيستي ميانه، تماس بگيرند. 09141252989- اداره: 04232238282 - رياست: 04232225270

جراحي ايشان قرار بود در بيمارستان امام خميني تهران در بخش طبي كودكان مورخه 91/05/05 انجام بگيرد ولي به دليل نبود امكانات مالي خانواده، فعلا مادر ايشان رفته اند تهران تا وقت ديگري براي عمل جراحي بگيرند كه اميدوارم انشاءالله پول اين دستگاه را تهيه كنيم. اگر به موقع اين دستگاه نصب نشود، معلوليت ذهني اين دختر بچه حتمي است.

از شما دوستان عزيز خواهشمندم اگر خير و يا نيكوكاري را سراغ داريد به ما معرفي كنيد تا هرچه بضاعت مالي ايشان ايجاب كند، براي تهيه اين مقدار پول، كمكمان كند...مطمئن باشيد جاي دوري نمي رود. اين كمك، بهترين زيارت خانه خداست آنهم در اين ماه مبارك.

نام بيمارستان: امام خميني تهران بخش طبي كودكان.

پزشك متخصص: خانم دكتر فريده نجات جراح مغز و اعصاب(جراحي وي را رايگان انجام مي دهند)

رشد جمجمه و استخوانهاي سر كودك از كناره‌هاي صفحات استخوانهاي جمجمه انجام مي شود اين استخوانها در قسمتهاي مختلف كنار هم قرار مي‌گيرد و تشكيل ملاج را مي‌دهد. تعداد ملاج‌هاي كودك در دوره نوزادي زياد است در طرفين جمجمه كنار گوش در ناحيه پشت سر و در ناحيه قدام جمجمه، ملاج وجود دارد. حتي فاصله بين استخوانهاي جمجمه در نوزاد باز و به راحتي با دست قابل لمس است. مهمترين ملاج كودك ملاج قدامي است كه بين استخوانهاي جلوي جمجمه و استخوانهاي طرفي است. چنانچه اين ملاج بيش از اندازه بزرگ باشد و يا خيلي كوچك باشد غير طبيعي است و بايد بررسي از نظر علت آن انجام شود.
ملاج قدامي بزرگ ممكن است در تعدادي از بيماريها از جمجمه كم كاري تيروئيد، اختلالات كروموزمي، نرم بودن استخوانهاي كودك و چندين علت ديگر باشد. اما مهمترين مسئله در ملاج قدامي در اندازه و فرم آن است در كم كاري تيروئيد و يا نرم بودن استخوانها در كودكان ممكن است ملاج بزرگ شود و درمان به موقع از ايجاد اختلالات يادگيري و يا شكستگي هر استخوانها جلوگيري مي‌كند.
فرم ملاج قدامي نيز مهم است در كودكاني كه اسهال يا استفراغ دارند يا دچار كم آبي مي‌شوند اين ملاج بسيار فرو رفته مي‌شود.
در مواقعي كه فشار داخل جمجمه بالا مي‌رود اين ملاج بزرگتر مي‌شود و كاملاً برجسته مي‌شود. در اين موارد هم بايد اقدام اورژانس سريع انجام داده، تأخير در اين مرحله ممكن است باعث ايجاد تشنج يا عقب افتادگي و حتي مرگ كودك شود.
در قسمت ملاج قدامي مغز مستقيماً زير پوست قرار دارد هر گونه فشار و يا آسيب در اين قسمت ممكن است باعث ايجاد ضربه به مغز و اختلالات هوشياري يا يادگيري و يا عفونت شود. كوچك بودن ملاج قدامي هم غير طبيعي است چنانچه كوچكتر از حد معمول باشد ممكن است با كاهش رشد مغز يا اختلالات ساختماني استخوانهاي جمجمه همراه باشد؛ حتماً بايد به موقع تشخيص داده شود و درمان شود چرا كه هر چه تأخير در اين زمان بيشتر باشد ميزان آسيب مغزي بيشتر و منجر به عقب افتادگي كودك مي‌شود. رشد مغز در 3 ماه اول بعد از تولد بيشترين سرعت را در طول دوران كودكي دارد بعد از آن در 3 ماه دوم نيز اين رشد نسبتاً كمتر است ولي بعد از 6 ماه اول تولد سرعت رشد مغز و افزايش در رشد كودك كم مي‌شود. هر گونه اشكالي در رشد مغز كودك در 6 ماه اول تولد آسيب‌هاي جبران ناپذير مادام العمر ايجاد مي‌كند.

شماره حساب بانك ملت شعبه مركزي ميانه

2345050979

بنام مشاركتهاي مردمي بهزيستي ميانه

كد شبا مربوط به حساب بانكي مشاركتهاي مردمي جهت كمك هموطنان خارج از ايران

كد شبا :  IR900120000000002345050979
 

از دوستان عزيز خواهشمندم در صورت واريز مبلغ به حساب فوق، شماره حواله بانكي را

با درج نام و نام خانوادگي خود، به شماره 09141252989 اينجانب اس ام اس نمايند.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
1 2 3 4 5 6 7 8 9