- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۸

190 میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه بخش کشاورزی میانه اختصاص یافت


در جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان میانه که بعد از ظهر امروز با حضور استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، اختصاص 190 میلیارد ریال تسهیلات برای واحدهای تولیدی کشاورزی و دامداری این شهرستان به تصویب رسید.

 

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه با بیان این که اهتمام دولت برای توسعه بخش کشاورزی باید موجب تامین نیازمندی‌های بازار مصرف و پاسخگویی به نیاز اشتغال جوانان شود، افزود: میانه نسبت به نقاط دیگر استان استعداد بیشتری در بخش کشاورزی دارد و تسهیلات اختصاص یافته به این بخش، باید موجب جهش در توسعه این شهرستان شود.

احمد علیرضابیگی مبنای دولت را روان‌سازی پرداخت تسهیلات بخش کشاورزی عنوان کرد و گفت: در عین حال طرح‌های بزرگ نیازمند کارشناسی است؛ اما مسئولان و بانک‌ها با در نظر گرفتن استعدادهای محلی هر منطقه، نباید خود را در چارچوب تسهیلات تعریف شده گرفتار کنند.

وی با اشاره به تقاضای 133 نفر برای اشتغال در بخش کشاورزی میانه، اظهار داشت: با توجه به فرصت‌های اشتغال در بخش کشاورزی این شهرستان، تعداد متقاضیان ناچیز است و مسئولان محلی باید با اطلاع‌رسانی مناسب به مردم، جوانان را به فعالیت‌های کشاورزی ترغیب کنند.

علیرضابیگی با بیان این که میانه ظرفیت ذخیره‌سازی یک میلیارد متر مکعب آب را دارد، به بهره‌برداری بسیاری از طرح‌های پایاب سدهای این شهرستان اشاره و تصریح کرد: استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها نیازمند توانمندسازی کشاورزان و تجمیع اراضی است و تشکیل تعاونی‌های قوی کشاورزی در این زمینه می‌تواند راهگشا باشد.

وی با تاکید بر اهتمام مسئولان استانی و محلی برای به نتیجه رسیدن عزم جدی دولت در بخش کشاورزی خاطرنشان کرد: البته در این موضوع تمام مسئولیت‌ها متوجه سازمان جهاد کشاورزی نیست و لازم است روحانیون، شوراهای شهر و روستا و بسیج به جهت ارتباط نزدیک با مردم در امر فرهنگ‌سازی تلاش کنند.

1
1