- ارسال کننده: محمود زرین تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۸

دیدار منتخبین مرکزآموزش فنی وحرفه ای میانه با فرماندار شهرستان


در آستانه برگزاری مرحله استانی سيزدهمين دورۀ مسابقات ملی مهارت، تيم منتخبين مرکز آموزش فنی و حرفه ای ميانه با فرماندار شهرستان ديدار كردند.

 

 

فرماندارشهرستان میانه  در این دیدارگفت: فني و حرفه اي در سيستم هاي آموزشي و مهارت جايگاهي باارزش است و بايد پرمراجعه ترين مكان باشد تا با پشتيباني بيشتر براي توسعه كشور تلاش شود.
تقی خلفاپور ضمن تأکيد بر اهميت آموزشهای فنی و حرفه ای در شرايط کنونی جامعه، لزوم توجه بيشتر جوانان به کسب مهارت را لازمۀ به دست آوردن استقلال در تمام زمينه ها برشمرده و اظهار داشت: در شرايطی که دانشگاهها بيشتر به توسعه کمی آموزشها و ارائه مدرک بدون توسعه کيفی مشغول می باشند، شرکت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای به ويژه برای جوانان بسيار ضروری می باشد.
وی اضافه کرد: دنيا در مقابل ماست و در يك نبرد سنگين علمي واقع شده ايم ، نبردي سنگين تر از جنگ و براي اينكه ابرقدرت آينده جهان باشيم بايد در اين نبرد پيروز شديم در غير اين صورت حرف اول را دشمن خواهد زد.
وی با تاکید بر وظیفه سنگین نخبگان گفت:ماكشور خود را با چنگ و دندان به اينجا رسانده ايم پس افرادي كه ادامه دهنده راه حفظ و توسعه نظام خواهند بود باید بسيار توانمند و از نخبگان جامعه باشند.
 خلفا پور ضمن آرزوی موفقيت برای اعضای تيم  اظهار اميدواری کرد که در سالهای آتی نيز شهرستان ميانه شاهد موفقيت و حضور بيشتر جوانان شهرستان عرصه هاي دانش و فناوري باشد.
همچنین در اين ديدارمسعود حسنی رییس اداره فنی و حرفه ای شهرستان ضمن معرفی مسابقات ملی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، ارتقای کيفيت آموزشهای فنی و حرفه ای و آشنايی صاحبان صنايع با توانمندی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را از جمله اهداف اجرای اين مسابقات برشمرد.
تيم مسابقات ملي مهارت 13 نفره شهرستان  براي شرکت در مرحله استاني انتخاب شده و در 7 رشته شركت خواهند كرد .
گفتنی است در كشور 32 رشته ملی مهارت  وجود دارد که دراستان ما 5 نفر به مرحله جهاني تاکنون راه یافته اند. .
از ميانه نيز يك نفر رتبه چهارم و یک نفر دیگر رتبه سوم كشوري را درشهرستان كسب كرده اندوافرادي كه در جهاني مقام بياورند جزو نخبگان كشوري محسوب شده و مزايايي براي خود و در شهرستان هم موجب ارتقاء فني و حرفه اي و آموزشهاي آن در شهرستان خواهند شد.
 آزمون مرحله استاني درمرداد و مرحله كشوري در مهر برگزارخواهدشد.