- ارسال کننده: بچه فهیم شهر تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۷

روز دوشنبه شهر من

بنام او

هرچند تصاویر زیر گویای همه چیز است ولی خالی از لطف نیست که چند سطری هم بنویسم.

،،،،،،

امام خمینی در بیان فرهنگ نقد, به این نکته توجه تمام داشت که مسؤولان و دست اندرکاران, هرگز نباید خود را منّزه و مبرای از نقد بدانند, بلکه شایسته است که سخنان و نوشته های نقدآمیز را آویزه گوش سازند و آن را به عنوان (هدیه) و ره آوردی الهی و آسمانی, به شمار آورند:

(نباید ما ها گمان کنیم که هر چه می گوییم و می کنیم, کسی را حق اشکال نیست. اشکال, بلکه تخطئه, یک هدیه الهی است برای رشد انسانها.)صص17. (صحیفه نور), ج170/20.  

17. (صحیفه نور), ج170/20. 

امام راحل بر اين باور بود: نپذيرفتن نقد و انتقاد، نشانه كم فروغ بودن چراغ تهذيب در درون جان است و پذيرش نقد، نشانه بزرگي روح و شرح صدر:
(اگر انسان خودش را ساخته بود، هيچ بدش نمي آمد كه يك رعيتي هم به او اشكال كند و از انتقاد بدش نمي آمد.) 19
بنابراين، نقد كردن ديگران و نقد پذيرفتن از ديگران، در كنار يكديگر سازنده و سامان دهنده وضع و حال مردم و جامعه اند.  

 

....................................

صبح روز دوشنبه در یک روز غیر تعطیل با طلوع خورشید شاهد قیر پاشی(آنهم در سطح گسترده) به خیابان امام خمینی از سمت چهارراه بالا به سمت چهارراه پایین هستیم...خیابانی که بخاطر وجود بانک ها و بازار بیشترین تردد وسائط نقلیه و شهروندان را دارد....هر چند ظاهر قضییه از بابت آسفالت تازه این خیابان خوشایند است ولی با حرکت رو به جلوی عقربه های ساعت شاهد به هم ریختگی و آشفتگی نظم ناشی از گسترش این قیر پاشی در اثر عبور و مرور عابرین به سطح پیاده روها،داخل بانک ها،بازار و مغازه ها هستیم....حتی به علت بسته نبودن خیابان، در اثر عبور ماشین ها، خیابان های همجوار این مسیر از گسترش قیر بی نصیب نمانده و خط کشی هایشان ناپدید شد.

اکنون سطح پیاده روها با خیابان از لحاظ میزان قیر پاشیده شده برابری می کند و در یک کلام، تردد و عبور و مرور و آسایش شهروندان به نوعی مختل شده است.

ای کاش شهردار محترم و مسئولانی از شهر ،امروز همین مسیر را پیاده طی می کردند!!!

حال سوال این است که.....چرا باید اینگونه باشد.

امیدوارم شهردار محترم و مسئولی پیدا شود و جوابگوی این چرایی شهروندان باشد.

 

1
2
1 2