- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۶

کج سلیقگی شهرداری در خدمات رسانی عمومی

بدون شک، آغاز عملیات اجرایی پروژه های عمرانی در هر شهری، موجبات رضایت و خرسندی شهروندان را در پی خواهد داشت. مخصوصاً در شهری مثل میانه که مردم کمتر شاهد توسعه خدمات شهری هستند. اینگونه برنامه ها علاوه بر رضایت مندی، موجبات نشاط در جامعه و بالارفتن روحیه، سلامت روانی و آرامش شهروندان را نیز فراهم می آورد. افتتاح یک پارک در یک منطقه، ایجاد فضای سبز، نور پردازی و ایجاد جلوه های بصری، آسفالت و نظافت خیابان ها و معابر و توسعه خدمات عمومی در شهر، هرکدام در جای خود از اهمیت شایانی برخوردارند. ولی گاهی اتفاق می افتد که شهرداری با وجود صرف هزینه های بسیار برای اجرای یک طرح عمومی، با کج سلیقگی و عدم برنامه ریزی مشخص، به جای کسب رضایت عمومی موجب رنجش شهروندان می شود و در نتیجه ی این کج سلیقگی، نه تنها رضایت مندی عمومی حاصل نمی شود،  بلکه با به زحمت انداختن شهروندان، آنها را ناراحت کرده و زیان های مالی و روحی نیز به آنها تحمیل می کند.

نمونه این کج سلیقگی را می توان در قیرپاشی و آسفالت خیابان امام خمینی میانه، یکی از شلوغترین و پر رفت و آمدترین خیابان های این شهر به وضوح مشاهده کرد. همان طور که در عکس ها ملاحظه می کنید، مردم میانه امروز شاهد یکی از بدسلیقگی های شهردار در ارائه خدمات به خودشان بودند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جا دارد آقای شهردار در خصوص این اقدام عجولانه و بدون برنامه خود به شهروندان ناراضی از وضعیت پیش آمده، توضیح دهند. (عجولانه و بدون برنامه به این دلیل گفته شد که روکش آسفالت خیابان امام خمینی طبق گزارشات ایشان در هفته گذشته اصلاً در برنامه های شهرداری در سال جاری نبوده است. از این گذشته، هنوز آسفالت بلوار زینبیه تمام نشده آنرا نیمه کاره رها کرده و روکش خیابان امام را در اولویت اصلی قرار داده است). هر چند آقای خرده فروش در انجام همزمان چندین پروژه و البته نیمه کاره رها کردن آنها تبحری ویژه دارند.

1
2
1 2