- ارسال کننده: جابر جهانگیری تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۶

تبلیغات غیر اصولی از فضاهای مجازی تا محیط بیرون!+عکس

امروزه تبلیغات تقریباً در همه ابعاد زندگی بشر نقش دارند. تبلیغات انواع مختلفی دارد. که در این میان تبلیغات بازرگانی و تجاری بیش از سایر تبلیغات است.

به طوری که انسان امروزی در برابر بمباران شدید تبلیغات زندگی می كند. و این تبلیغات سایه به سایه با انسان در همه جا وجود دارد. و از تبلیغات یک مغازه بقالی گرفته تا تبلیغاتی که در طیف وسیعی انجام میشود.

که نمونه آنها را می توان به تبلیغاتی که در حین پخش یک فیلم مهیج تلویزیونی نشان میدهند. که مطمئنا در این گونه موارد تبلیغات ضد حال و موجب دل آزردگی مخاطب می شود.

و یا تبلیغاتی که در سایت های اینترنتی منتشر می شود. و حتی  این تبلیغات غیر اصولی تا جای پیش می رود که برای افزایش مشتریان و بازدید کنندگان، موتورهای جستجو را هم فریب می دهند. و وقتی هم دنبال یک مطلب و موضوعی باشی در میان سیل عظیمی از تبلیغات بازرگانی آن مطلب مفید و دلخواه غرق شده هست. و شما به اجبار باید این تبلیغات را مشاهده و تحمل کنید.

و این تبلیغات حتی در سایت میانالی هم زیاد هست. و با قدرت تبلیغات برخی از مطالب بی ارزش بر روی مطالب ارزشمند سایه افکنده است.

بنرهای تبلیغاتی مانع دید رانندگان!

این تبلیغات در کوچه و خیابانهای شهر هم این تبلیغات ول کن نیستند. و روزانه 100 ها بنر و آگهی های تبلیغاتی را مشاهده می کنیم. و کلا چهره شهر هم تبلیغاتی شده است. و ما باز هم مجبوریم این تبلیغات را تحمل کنیم. ( همان طوری که در فضای سایبر و مجازی این تبلیغات برای افزایش مشتریان و بازدید کنندگان خود دست به هر اقدامی میزنند. و از فریب دادن موتورهای جستجو گرفته تا ایجاد لینک های که با کلیک بر روی آنها دو صفحه یکی تبلیغاتی و یک صفحه مرتبط باز می شود.)

و این تبلیغات وقتی غیر اصولی باشد در شهر هم می تواند مشکلات بسیاری را برای همشهریان به دنبال داشته باشد.که باعث مختل شدن نظم عمومی و عامل حوادث ناگوار می شود.برای مثال آنچه که در تصاویر زیر می بینید. نمونه ای از آن گونه تبلیغات هست. که برای جذب مشتری دست به هر کاری میزنند. و بنرهای تبلیغاتی را در جای زده اند که رانندگان به اجبار این تبلیغات را می بینند. و این تبلیغات برای رانندگان مزاحمت ایجاد کرده است و مانع دید رانندگان برای عبور از خیابان می شود. و احتمال تصادف با خودرو های که از روبرو می آیند. به دلیل عدم دیدکافی افزایش یافته است.

حال به عنوان یک شهروند سوالی دارم که در مقابل این همه تبلیغات غیر اصولی و فریبنده چه کار کنیم؟ چرا تبلیغات سازماندهی شده نیستند. چه کسی مجوز نصب آن بنر ها را در آن محل ها داده هست؟

1
2
1 2