- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۲

جار بزن ولی جر نزن

سه شنبه گذشته روابط عمومی شهرداری میانه با دعوت از خبرنگاران فعال در عصر اطلاع رسانی شهرستان، یک نشست خبری ترتیب داده بود تا شهردار گزارشی از فعالیت های عمرانی و برنامه های خود را ارائه کند که در نوع خود حرکتی ستودنی و قابل تقدیر است.

اما این جلسه تنها با حضور سه چهار نفر از افرادی که در وبلاگ های شخصی خود، دلنوشته ها و اشعارشان را منتشر می کنند بر گذار شد که جای بسی تامل دارد.

اما مهمترین حاشیه ی نشست 5 ساعته شهردار با این به اصطلاح وب نویسان، ذوق زدگی برخی از این افراد از استقبال و همراهی شهردار با آنهاست.  این موضوع آنقدر برخی از این عالیجنابان را از خود بیخود کرده که به رسالت نداشته، اما ادعایی خود هم پایبند نمانده و فراموش کرده اند که برای چه منظوری به آنجا رفته اند. عموماً نفس حضور خبرنگاران و فعالان حوزه خبر در یک نشست خبری، انتشار اخبار و گزارش محتوای آن نشست است. گویی این دوستان حضورشان در آنجا فقط برای صرف چای و شیرینی و نهار اهدایی آقای شهردار بوده و هیچ رسالت خبری نداشته اند. چرا که آنچه در گزارشات و مقالات(!) متعدد انفرادی و گروهیشان منتشر شده، نه صرف پرداختن به اخبار مرتبط، بلکه سیاه نمایی عدم استقبال از این نشست و تخطئه خبرنگاران رسانه های فعال شهرستان از جمله دفتر خبری صداوسیما، خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران( ایرنا)، خبرگزاری ایسنا و فارس، اعضا و فعالان سایت صدای میانه، فعالان به نام و مسئولان شبکه اجتماعی میانالی و خبرنگاران هفته نامه قافلان تنها نشریه شهرستان، می باشد.

استفاده از کلمات و عباراتی نظیر

رسانه های حاشیه ساز

مدعیان ویژه خوار

رفتارهای مغرضانه این حاشیه سازان

این به اصطلاح رسانه های مردمی و بی طرف !!

رسانه های سیاست زده ی میانه

تیرگی متعفن حاکم بر خود

نیت شوم بسیاری از رسانه های غرض ورز

و...  

نه تنها از ارزش های مخاطبان این کلمات کم نمی کند، بلکه هر فرد عاقل و منصفی را به فکر فرو می برد که این عدم استقبال به چه دلیل بوده است و معمولاً به کاربردن این کلمات از طرف کسانی که خود را نماینده مطبوعات و رسانه ها معرفی می کنند، چه معنایی غیر از یک اشتباه و هیجان زدگی می تواند داشته باشد. به کار بردن این کلمات، توهین به ساحت قلم و کسانی ایست که در این عرصه قدم برداشته و از جان و مال و حیثیت خود مایه می گذارند.

 در هر حال، هزینه سرمست شدن برخی دوستان از نشستن در کنار شهردار شهر و عکس یادگاری گرفتن با ایشان را نباید مجموعه خبری شهرستان بپردازد. اینکه خبرنگاران رسانه های جمعی مورد اشاره در بالا همگی و به صورت هماهنگ نشست خبری شهردار را تحریم می کنند و در آن حضور نمی یابند به خودشان و رسانه های متبوع آنها مربوط می شود و ربطی به احد الناسی نه داشته، نه دارد و نه خواهد داشت.

 و در آخر بهتر است هر کس راه خود را در پیش گرفته و به آزادی بیان و اندیشه دیگران احترام بگذاریم و اگر هم زمانی شیرینی و چای رئیس اداره ای به مذاقمان خوش آمد، جار بزنیم ولی جر، نه.

در ادامه توجه مخاطبان گرامی را به مقاله ای که به این مناسبت منتشر شده، جلب میکنم. البته با عرض پوزش از تمامی همکاران گرامی!

 

(در خصوص این مطلب که مشترکاً توسط آقایان نونهال و پدرام نایبی، نوشته و منتشر شده بود،  آقای شهاب نونهال با انتشار جوابیه و توضیحات متعدد، مسئولیت این مطلب را متوجه آقای نایبی کردند و اعلام داشتند که نقشی در انتشار آن نداشته اند. قافلان ضمن ارج نهادن به حرمت اشخاص نام و تصویر آقای نونهال را از مطلب منتشره حذف کرده و امیدوار است دوستانی که در این وادی قلم می زنند متوجه مسئولیت و تبعات حقوقی این گونه سخنوری خود باشند). ضمن اینکه آقای پدرام نایبی هم مسئولیت کلیه مطالب منتشره در این مطلب را به عهده گرفته اند.

http://www.miyanali.com/pnaebi/20(البته مطلب مورد در در لینک زیر اصلاح شده است.)

 

نخستین نشست خبری شهردار میانه در روز سه شنبه بیستم تیر ماه منعقد گشت.

حرکتی زیبنده و در شان از نهاد شهرداری در تکریم خبرنگاران و اهالی رسانه و اشاعه ی فرهنگ پاسخگویی از یک سو و استقبال نه چندان مناسب رسانه ها و مطبوعات محلی از سوی دیگر دو رویدادی است که در مقاله ی پیش رو به تفصیل بدان خواهیم پرداخت:

همانطور که مستحضرید مقوله ی اطلاع رسانی از مهمترین وظایف مسئولان امر می باشد ، حرکتی که نخستین گامهای آن در نهاد شهرداری میانه توسط خرده فروش و با برقراری نخستین نشست خبری برداشته شد.

به جرعت می توان گفت که این جلسه ی خبری در نوبه ی خود یکی از پرمحتواترین جلسات پرسش و پاسخ بود که در این نشست ، شهردار میانه با ارائه ی گزارش به معرفی پرژه های در دست اقدام پرداخته و همراه و همگام با خبرنگاران حاضر در نشست در بازدید از طرح های عمرانی شهرداری میانه شرکت نمودند.

که ذیلا به تعدادی از طرح های عمرانی در دست اقدام شهرداری میانه اشاره می شود:

اصلاح ساختار اداری شهرداری میانه و نیز اصلاح سیستم بایگانی- راه اندازی سیستم گویای 137(فوریت های خدمات شهری)- جدول گذاری کمربندی حصار تا کشتارگاه و جاده ی استادیوم – کانال کشی شهرک امام – احداث زباله خانه ی جدید شهر- اصلاح ورودی و خروجی شهر میانه – زیباسازی پارک جنگلی همراه با احداث سایت مسافری و خانواده – افتتاح پارک ساحلی – تصفیه خانه ی کشتارگاه – خاکریزی تفرجگاه بین دو پل  انتقال صنایع آلاینده به محل زباله خانه ی قدیمی – ترمیم پیاده روهای سطح شهر  طرح خیابان پارک انقلاب(دردست مطالعه)- طرح خیابان هلال احمر( در دست مطالعه ) – آسفالت ریزی کوچه های سطح شهر  تجهیز شهرداری میانه به ماشین آلات مخصوص آسفالت – کاشت کمربندی ساحلی – پمپاژ آب 25 سانتی متر مکعب در ثانیه به پارک جنگلی از طریق حفر چاه – خرید ماشین آلات مکانیزه ی شهری- احیای میادین شهر  احداث پارک بانوان  ، پارک مسافر ، خانواده و شهرک ترافیک  بزودی افتتحاح تفرجگاه سد آولینق – افتتاح سینمای 5 و 3 بعدی در پارک انقلاب و فرهنگیان- طرح تفکیک زباله از مبدا (در دست مطالعه) – پیشنهاد طرح آبادانی شهرک ظلم آباد (در دست مطالعه و پیگیری)- بازسازی خط کشی خیابان های سطح شهر  شروع مذاکرات برای افتتاح کارخانه ی  کمپوست میانه – بزودی افتتاح بانک شهر زیر نظر شهرداری میانه  احداث پارکینگ خودروهای عمومی و خدماتی – هم رنگ سازی کرکره ها و اصلاح سایه بان و ناودانی (در دست مطالعه) تشکیل شورای نام گذاری بعد از 7 سال- تحویل زمین رایگان برای احداث کتابخانه ی عمومی 2200 متری – بزودی احداث موزه ی تاریخی شهرداری میانه جنب ساختمان شورا- آغاز مذاکره ی تفکیک پادگان از شمال شهرک ولیعصر- ساماندهی تابلوها- تا پایان سال 91 حذف به کل معضل سد معبر-احداث ایستگاه استاندارد تاکسی های بین شهری در ترمینال جدید  زیبا سازی و تکمیل ترمینال جدید  تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در ورودی شهرک اندیشه- بزودی افتتاح اتاق مدیریت بحران شهر میانه  اتصال خیابان 65 متری به شهرک ولیعصر- اتصال گلن گدر به خیابان 45 متری

ودیگر طرح های عمرانی که به دلیل ضیق وقت از شرح و بسط آن ها معذوریم.

اما از سویی دیگر در جلسه ی بیستم تیر ماه جای خالی رسانه های حاشیه ساز و مدعیان ویژه خوار بیشتر دیده می شد.

گویا رفتارهای مغرضانه این حاشیه سازان پایانی ندارد و این به اصطلاح رسانه های مردمی و بی طرف !! هنوز هم قصد بر این دارند که رسالت واقعی خود را قربانی جهت گیری های سیاسی و خصومت های شخصی خود کنند.

گویا آینه ی کدر رسانه های سیاست زده ی میانه هنوز هم جلا نیافته و با این تیرگی متعفن حاکم بر خود واقعیت ها را معکوس و غیر واقع نشان خواهد داد

به هر روی برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ شهرداری در وهله ی نخست ، حرکتی فرهنگی و اجتماعی قابل تقدیر که به همت شهردار میانه و با تلاشهای روابط عمومی این نهاد صورت گرفته و در وهله ی دوم نیت شوم بسیاری از رسانه های غرض ورز را آشکار و هویدا ساخت/والسلام

 

1
2
3
1 2 3