- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۱/۰۴/۲۰

نظام آموزش عالی یکی از اساسی ترین نهادها و رکن اصلی نظام جامعه بحساب می آید.

نماینده شهرستان در بازدید از واحد میانه:

نظام آموزش عالی یکی از اساسی ترین نهادها و رکن اصلی نظام جامعه بحساب می آید.

فرهیختگان: دکتر حاج محمد علی مددی نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان آذر بایجان شرقی و هیئت همراه در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در جمع هیئت رئیسه، مدیران، روسای مراکز آموزشی، دانشکده ها و معاونت سما ضمن تقدیر و تشکر اززحمات مسئولین و دست اندرکاران دانشگاه اظهار داشت: در یک نظام آموزشی، آموزش عالی در رأس هرم قرار گرفته و وظیفه اش تربیت نیروهای مجرب و متخصص برای اداره امور جامعه است و نظام آموزش عالی یکی از اساسی ترین نهادها و رکن اصلی نظام جامعه بحساب می آید.
 رئیس مجمع نمایندگان استان در ادامه افزود: عملکرد نظام آموزشی در تمام جنبه های زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی مؤثر بوده هم در حرکت نظام آموزشی که همیشه نصب العین نخبگان، تحصیلکردگان و افراد تاثیرگذار جامعه دیده شده است.
 دکتر مددی یکی از نگرانیهای جامعه را عدم وجود تحقیق و پژوهش و مدرک گرایی دانست و اذعان داشت: در نظام آموزش عالی ایران با وجود منابع قوی و پتانسیل های بالقوه و نیروهای قوی و فضاهای آموزشی با تمام امکانات موجود، متأسفانه یکی از دغدغه های این نظام در راستای تحقق رسالتش، عدم گرایش به تحقیق و پژوهش است و مدرک گرایی جای تحقیق و پژوهش را گرفته  و این جای نگرانی است.
نماینده میانه یکی دیگر از نگرانیهای که نظام آموزشی را تهدید میکند سیاسی بخشی را جایگزین کیفیت بخشی آموزشی بر شمرد و گفت: به جای اینکه این رسالت عظیم در نظام آموزش عالی تحقق پیدا کند یعنی کیفیت بخشیدن به آموزش است، سیاست بخشی جایگزین آن می شود و فضاهای آموزشی را به یک جو غلط سیاسی تبدیل می کنند و این خود یک آسیب بزرگی است.
مددی در پایان سخنان خود بیان کرد: در هر مملکتی اگر نماینده اطرافیانش را مدیریت کند، آن نماینده می تواند برای جامعه مؤثر واقع شود و در جامعه ای که اطرافیان نماینده را مدیریت کنند، آنموقع نماینده ابزار خواهد بود و برای جامعه وبال گردن خواهد بود.
در ادامه دکتر مددی از قسمتهای مختلف دانشگاه از جمله: فضاهای آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، عمرانی، دانشجویی، دانشکده های علوم انسانی و فنی و مهندسی و همچنین مجتمع بزرگ فرهنگی ورزشی جهان پهلوان کاظم رجبی و امکانات ورزشی آن بازدید بعمل آورد.

IMG_0193