- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۱/۰۴/۱۳

واکنش مددی به تصمیم بانک مرکزی به عرضه ۲،۲ میلیون قطعه سکه در بازار

مددی در واکنش به عرضه ۲،۲ میلیون قطعه سکه در بازار از مرداد ماه:

بانک مرکزی با این کارفقط سکه بازی را رونق می دهد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ، در واکنش به عرضه ۲،۲ میلیون قطعه سکه در بازار از سوی بانک مرکزی، گفت: بانک مرکزی با این کار فقط سکه‌بازی را در بازار رونق می‌دهد.

محمدعلی مددی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تزریق ۲.۲ میلیون سکه در مردادماه به بازار از سوی بانک مرکزی، بیان کرد: بانک مرکزی با این کار فقط سکه‌بازی را در بازار رونق می‌دهند، بدون آنکه تاثیری در ایجاد تعادل بازار سکه به وجود بیاید.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، افزود: عده‌ای پولهای خود را انبار می‌کنند تا سکه و دلار دولتی به بازار عرضه شود و سپس خریداری می‌کنند در بازار آزاد می‌فروشند، اینگونه سکه‌بازی رواج پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: قدرت خرید مردم و نقدینگی باید کاهش یابد و به سمت سرمایه‌گذاری سوق داده شود؛ چرا که پول‌های سرگردان مردم و نبود مکان مناسب برای سرمایه‌گذاری به افزایش قیمت سکه و ارز دامن زده است.

مددی با بیان اینکه یکی از جریان‌های نگران‌کننده در حوزه اقتصاد افزایش جهشی سکه و ارز در بازار اقتصادی کشور است، تصریح کرد: این گونه حرکت افزایشی در بازار سکه و ارز به عنوان حرکت پلکانی از آن یاد می‌شود که در نظام‌های اقتصادی این گونه حرکت بدترین نوع آهنگ در افزایش نرخ ارز است که خود می‌تواند بسترساز افزایش تورم در بازار شود.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی از عرضه ۲،۲ میلیون قطعه سکه در بازار از دوم مرداد ماه خبر داده است.

1
1