- ارسال کننده: محمد احدی تاریخ: ۹۱/۰۴/۱۱

مالیات من کجاست ؟؟

 

 

چند روز قبل نزولات آسمانی بار دیگر هوای خشن شهرمان را چند ساعتی مطبوع کرد و بارش باران شاید دل اقشاری از ما را خوشحال. اما بارش باران با تمامی زیبایی هایش باز زشتها و کج اندیشی های جامعه مرا یکباره دیگر نمایان ساخت.

بارش چند روز قبل با اینکه چند دقیقه ای طول نکشید اما عوارض آن چند روز بلکه چند هفته ادامه خواهد داشت. طبق معمول همیشه پس از بارش باران دوباره شاهد آبگرفتگی معابر عمومی بودیم که این مسئله در منطقه راه آهن از همه جا شدیدتر بود که باعث جاری شدن سیل و آبگرفتگی منازل و مغازه های این منطقه گردید. پس از فروکش کردن این سیل موقتی همچنان ساکنین و مسافران هر روزه قطارها شاهد انباشت گل و لجن روبه روی ایستگاه راه آهن میانه هستند که با گذشت زمان با تولید بوی نامطبوع مامن رشد بیماری ها خواهد گردید.

مسئولان شهری که متصدی مدیریت این امور می باشند در طی چند روز اخیر کوچکترین اقدامی در جهت بر طرف کردن و پاکیزه کردن گل و لای باقی مانده از سیل چند ساعته نکرده اند. بغیر از این مسئله موردی اضفه کنید قطعی وقت و بی وقت آب آشامیدنی و یا برق در روزهای گرم تابستان را.

 به راستی چرا هیچوقت در چنین لحظاتی این مسئولان به فکر انجام وظایف حداقلی خود نمی باشند ؟؟

این روزها کارمندان یکی از ادارات روزهای پر مشغله ای راشت سر می گذارند. کارمندان دارایی در تمام کشور این روزها مشغول جمع آوری مالیات های مردم هستند. و در همه جا از تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون تا بنرهای عریض و طویل همه را به نوعی تشویق و تهدید به پرداخت مالیات میکنند. سالیانه طبق معمول همه دنیا در کشور ایران نیز مالیتهای مستقیم از شهروندان دریافت می شود که این مالیات سالیانه از حقوق بگیران به صورت ماهانه اخذ میگردد. در کنار مالیات مستقیم در کشور ایران مالیاتهای غیر مستقیم با عنواینی دیگر از جمله تورم، شهریه های دانشگاه، قبوض آبو برق و ... و یا عوراض شهرداری و در انواع و نامهای دیگر از شهروندان گرفته می شود. منابع مالیاتی سهم بزرگی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهد و در اغلب موارد محل هزینه مالیاتی صرف امور عام المنفعه و ارائه خدمات شهروندی میگردد.

اینک به سوالی که در سطور فوق مطرح شد باز می گردم. ما هزینه تمامی امور خدماتیمان را پرداخت می کنیم و در ازای پرداخت آن انتظار انجام این امور را داریم. ما هزینه حقوق ماهیانه کارمندان که وظیفه ارائه خدمات، هزینه ماشین آلات و ... را پرداخت می کنیم ولی متاسفانه ایشان در موارد زیاد برای انجام حداقلی وظایف خود کوتاهی می منند و اگر خدمتی به شهروندان انجام دهند با چنان بلوای تبلیغاتی این وظیفه ی اندک را در بوق و کرنا می کنند که آدم گمان می کند مجانی به کره ماه رفته و بازگشته است !!!

مسئولان شهری و اداری که وظیفه خدمت رسانی برای شهروندان دارند و در راس ایشان مدیران این بخش ها باید جوابگوی ملت در خصوص دریافتی های مالیاتی خود باشندکه این امر میسر نمیگردد مادامی که ما شهروندان از ایشان بخواهیم و ترسی جواب خواهی ایشان نداشته باشیم. 

1
1