- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۱۰/۱۸

چند خبر منتخب متنوع

گزیده اخبار وب سایت فرمانداری میانه  http://mianeh.gov.ir :

فراخوان اداره ارشاد برای مسابقه شعر ، داستان ، خاطره نویسی و نمایشنامه نویسی

تجليل از خانم مهسا قره داغي دانش آموز دبيرستان دخترانه فرزانگان  دارنده مدال برنز المپياد شيمي كشوري

تجلیل از دو دانش آموز مخترع ، خانم ها مريم شرقي و سميرا خسروي نيا

 انتخاب سه نفر از پژوهشگران آموزش و پرورش میانه آقایان جعفر شيخ الاسلامي، طهماسب كاوسي و غلامرضا مختاري به عنوان پژوهشگران استاني

تصادفات جاده اي در حوزه استحفاضی شهرستان میانه 24 درصد افزیش داشته
 تلاش پلیس راه استان وسایر دستگاه های مرتبط برای کاهش تصادفات در حوزه راههای میانه
تصادفات رخ داده در حوزه استحفاضی  شهرستان میانه منجر به از دست دادن جان 60 نفر از هموطنانمان طی چند ماه گردیده است.

 فرماندار میانه : به استاندارد نبودن  اتوبان تبریز- زنجان تاکید کرد وگفت: بیشتر مسافرین و رانندگان ترجیح  می دهند، مسیر جاده قدیم را حتی با آگاهی از  خطرات آن برای مسافرت و انجام کارهایشان انتخاب نمایند.
انتقاد فرماندار محترم میانه از عدم امکانات پزشکی مناسب و نبود بعضی از ادارات مستقل که باعث سفرهای غیر ضروری مردم می شود.

ایجاد 7 رشته تحصیلی جدید در دانشگاه پیام نورمرکز میانه +  20 رشته تحصیلی موجود!

رهاسازی 192000 قطعه بچه ماهی گرم آبی از انواع کپور ماهیان در هفت مورد سد خاکی میانه
در راستای تامین گوشت سفید و غذای سالم ، تعداد 30 باب استخر پرورش قزل آلا با رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی فعالیت نمودند و 20 باب سد خاکی نیز ماهیدار گردیده است.
واحد شیلات در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تعداد 33000 قطعه بچه ماهی کپور بصورت رایگان توزیع نموده که آموزش های لازم جهت پرورش توسط کارشناسان ارائه گردیده است.
با آبگیری سد شهریار شاهد احداث مزارع بزرگ پرورش قزل آلا در پایین دست و صید صیادی در دریاچه سد خواهیم بود.

 فرماندار میانه : بعد از  تبریز بیشترین اعتبارات را در استان ، میانه به خود اختصاص داده . . . .
با افراد صاحب سرمایه مقیم استان و مرکز و شهرستان جلساتی برگزار شده و در جهت سرمایه گذاری در شهرستان از آنها دعوت بعمل آمده است ، و نیز از شرکتهای سرمایه گذار نیز جهت سرمایه گذاری در پروژه های شهر دعوت شده و نتایج خوبی از جلسات برگزار شده حاصل آمده . اعطای زمین در شرکتهای صنعتی ، اعطای وام یارانه ای ، اعطای زمین در پایاب سدها و ... از امتیازات خاص شهرستان برای سرمایه گذاران می باشد .

. . .  قول می دهیم که با اتمام سدهای بزرگ و کوچک و بهره برداری از آنها و شهرکهای موجود و ایجاد شهرکهای جدید مشکل بیکاری شهرستان  نیز رفع شود.

 فرماندار میانه (آقای خلفاپور) در نشست شورای اداری شهرستان :
وضعیت موجود ورودیهای شهر  که پر از نخاله و آشغال شده است که در شان مردم شهرستان نیست ، در برخی از ادرات از جمله شهرداری کمبود امکانات وجود دارد که باید در این راستا تمامی نهادها امکانات خود را در اختیار شهر بگذارند تا شهری آباد داشته باشیم نه شهری پر از آشغال و نخاله.    
 خلفا پور از تمامی ادارات خواست تا سرمایه گذاران شهرستان و مقیم مرکز را همه جانبه حمایت کنند . 

 فرماندار میانه از ایجاد بازار هفتگی  خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طی هفته آینده  شاهد راه اندازی این بازار در سطح شهر{خ کمربندی ساحلی، ایستگاه سی ان جی} باشیم.

///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

فراخوان مسابقه شعر ، داستان ، خاطره نویسی و نمایشنامه نویسی

****************************************

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میانه - شنبه, 11 دی 1389  

 مصاحبه اختصاصی با فرماندار شهرستان میانه

1-لطفاً مختصری از بیوگرافی و سابقه ی مدیریتی خود بیان فرمایند ؟
تقی خلفاپور متولد 1338 در شهر جلفا بوده دارای فوق لیسانس مدیریت دولتی ، با 29 سال خدمت از قبیل مسئولیتهای مختلف در سپاه از سال 1385 بعنوان فرماندار آذرشهر مشغول خدمت بوده و از سال جاری نیز فرمانداری شهرستان میانه را عهده دار می باشم .
2- در شش ماه اول  همت و کار مضاعف ، چه برنامه هایی برای توسعه شهرستان اجرا گردیده و یا در حال  اجرا می باشد ؟ لطفاً در این باره توضیح بفرمایید .

از شش ماهه سال جاری ، ورودیهای شهر میانه از هر سه سمت زنجان – تبریز و هشترود در دست اقدام است که در این راستا بطول 12 کیلومتر جاده در حال تعریض و چهار خطه می شود که از سمت  زنجان ، تبریز ، هشترود پیشرفت کار 50 تا 95 در صد است . همچنین تعریض محور میانه ، میاندوآب و بهسازی ، آسفالت فولاد تا جاده میانه - میاندوآب انجام یافته ، پایانه مسافربری پس از سالها بلااستفاده ماندن راه اندازی گردید، برنامه ریزی جهت چهارخطه نمودن  محور میانه تا پل راه آهن در محور ترک صورت گرفته ، تعریض محور میانه تا راه جدید راه آهن و میاندوآب ،اجرای کمربندی سبز در حاشیه کمربندی جنوبی حدفاصل پل حصار تا CNG به اجرا رسیده ، تعریض و رفع نقاط حادثه خیز محور میانه ترک به طول 30 کیلو متر که اکثر تصادفات جاده ای در آنجا صورت می گرفت به انجام رسیده است .

3- پتانسیل های شهرستان برای پیشرفت و توسعه ، بیشتر در چه زمینه هایی می باشد ؟

جاری بودن بیش از یک سوم آبهای سطحی استان در شهرستان میانه و وجود بیش از 30 سد بزرگ و کوچک ، وجود صنایع مادر و بزرگ چون فولاد آذربایجان و فازهای در حال احداث ذوب و احیای آن در این شهرستان نشان از پتانسیل بالای شهرستان در کشاورزی و صنعت برای توسعه شهرستان است .

4- در صد بیکاری در شهرستان به چه میزان می باشد ؟ و برای کاهش آن چه برنامه هایی در دستور کار قرار دارد؟

درصد بیکاری شهرستان برابر سر شماری نفوس و مسکن 5/8 در صد می باشد . که در این راستا برای کاهش بیکاری در این شهرستان برابر با سیاستهای کلی نظام با اعطای وامهای خود اشتغالی ، ترغیب و تشویق سرمایه گذاری ، توسعه شهرکهای صنعتی و اراضی زیر کشت کشاورزان و جلب سرمایه گذار در شهرستان در صدد هستیم تا نسبت به ایجاد اشتغال پایدار و کاهش درصد بیکاری اقدام عملی کرده باشیم .

5-لطفاً بفرمائید چه برنامه هایی برای جذب سرمایه گذاران خارجی و علی الخصوص سرمایه گذاران مقیم در دستور کار قرار داده اید ؟ و برای سرمایه گذارانی که در این شهرستان اقدام به سرمایه گذاری نمایند چه امتیازاتی در نظر گرفته شده است ؟

مسئولین این شهرستان با تدوین پتانسیلهای بالقوه و بالفعل شهرستان در زمینه سرمایه گذاری ،آن را به مرکز سرمایه گذاری استان ارائه نموده اند تا به سرمایه گذاران خارجی ارائه شود همچنین در زمینه سرمایه گذاری داخلی نیز چندین جلسه با افراد صاحب سرمایه مقیم استان و مرکز و شهرستان جلساتی برگزار شده و در جهت سرمایه گذاری در شهرستان از آنها دعوت بعمل آمده است ، و نیز از شرکتهای سرمایه گذار نیز جهت سرمایه گذاری در پروژه های شهر دعوت شده و نتایج خوبی از جلسات برگزار شده حاصل آمده . اعطای زمین در شرکتهای صنعتی ، اعطای وام یارانه ای ، اعطای زمین در پایاب سدها و ... از امتیازات خاص شهرستان برای سرمایه گذاران می باشد . 

6 – بودجه شهرستان نسبت به سال های اخیر چند درصد رشد داشته ؟ و کدام یک از حوزه ها بیشترین درصد افزایش بودجه را شاهد بوده اند ؟

بودجه شهرستان یعنی اعتبارات شهرستان از محل تملک دارائیهای سرمایه ای نسبت به سال گذشته حدود 18 در صد افزایش داشته و 81/7 درصد از اعتبارات استان را شامل می شود که بعد از  تبریز بیشترین اعتبارات را این شهرستان به خود اختصاص داده و بیشترین افزایش را در حوزه راه و ترابری با میزان 45984 میلیون ریال داشتیم . سر جمع اعتبارات شهرستان از کلیه منابع بیش از 1300 میلیارد ریال می باشد .

7- برای ساماندهی باغات علی الخصوص صادرات صنعتی و فرآوری آن چه برنامه هایی دارید ؟ و چه تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است ؟

سیاستهای کلی شهرستان برای ساماندهی باغات ، توسعه باغات قطره ای و مکانیزه نمودن باغداری می باشد و با توجه به تولیدات وپتانسیلهای بالای شهرستان در صدد توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و زمینه سازی برای صادرات می باشیم .

8- برنامه شما برای آینده شهرستان چیست ؟

شهرستان آبستن تحول اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است با بسترهایی که  در حوزه کشاورزی واقتصاد فراهم آمده و یا در حال آماده سازی است  وباید با سرمایه گذارانی که جهت سرمایه گذاری در شهرستان دعوت شده اند قرار داد بسته شود. از دیگر برنامه های ما تدبیر در راستای اشتغال جوانان است زیرا مشکل مسکن آنهادر حال بهبوداست ، ما با همکاری مردم و مسئولانی که در شهرستان کمر همت بسته اند سعی بر زندگی بهتر جوانان داریم ودر این رابطه هم در حوزه شهری و هم روستایی تصمیماتی اتخاذ شده و قول می دهیم که با اتمام سدهای بزرگ و کوچک و بهره برداری از آنها و شهرکهای موجود و ایجاد شهرکهای جدید مشکل بیکاری شهرستان  نیز رفع شود.

 
***************************************

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میانه - پنجشنبه, 09 دی 1389 

فرماندار شهرستان میانه یکی از اصول مردم داری  را که ائمه اطهار (ع) تاکید خاصی بر آن داشتند حسن خلق عنوان کردو افزود: ادب و اخلاق ترازوی سنجش خدمت به مردم است و تمامی مسئولین باید با ارباب رجوع به نیکویی رفتار کرده و در حل مشکل آنها بکوشند.

خلفاپور در نشست شورای اداری شهرستان میانه با تشکر از مسئولین تمامی نهادها و ارگانها در برگزاری مرحله مقدماتی طرح هدفمند شدن یارانه ها گفت: در روزهای اول اجرای این طرح شاهد 10 تن صرفه جویی در آرد و نان بودیم که این یکی از ثمرات طرح عظیم هدفمند سازی یارانه هاست و برای مراحل بعدی هم باید تمامی ارگانها از جمله اداره بازرگانی با آمادگی کامل و  نظارت بیشتر به اجرای همه جانبه این طرح در راستای آسایش و آرامش مردم کمک کنند تا جلوی سودجویی برخی از افراد گرفته شود.
وی در ادامه با تقدیر از خدمات رسانی برخی ادارات در ورودی دو طرف شهر ، وضعیت موجود ورودیهای شهر  که پر از نخاله و آشغال شده است را در شان مردم شهرستان ندانسته و گفت : در برخی از ادرات از جمله شهرداری کمبود امکانات وجود دارد که باید در این راستا تمامی نهادها امکانات خود را در اختیار شهر بگذارند تا شهری آباد داشته باشیم نه شهری پر از آشغال و نخاله.    
خلفاپور همچنین با اشاره به حوادث 9 دی ماه سال 1388 گفت : کسانی به خیال باطل همت برای براندازی نظام بسته بودند و باید گفت که این حرکت آنها در طول سی سال گذشته یکی از دقیق ترین و نرم افزارترین حرکتها بود اما به لطف الهی و درایت مقام معظم رهبری و مردم همیشه آگاه کشور ایران این فتنه  نیز خنثی شد .
 خلفا پور از تمامی ادارات خواست تا برنامه صرفه جویی خود در ادارات را به فرمانداری ابلاغ کرده ، جلوی ماموریت های متفرقه را گرفته و به برپایی نماز اول وقت در ادارات توجه کرده ، همچنین سرمایه گذاران شهرستان و مقیم مرکز را همه جانبه حمایت کنند . 
وی در پایان از ایجاد بازار هفتگی  خبر داد و اظهار امیدواری کرد که طی هفته آینده  شاهد راه اندازی این بازار در سطح شهر باشیم.

*****************************************

روابط عمومي آموزش وپرورش ميانه - سه شنبه, 14 دی 1389

موسي عدالتخواه مدير آموزش و پرورش  منطقه ميانه  گفت : ما افتخار مي كنيم كه امروز با وجود معلمان پر تلاش و توانمند و همچنين دانش آموزان خلاق و پژوهشگر  در شهرستان ميانه شاهد درخشش هاي علمي و پژوهشي عزيزان هستيم .
عدالتخواه گفت : امسال برابر  ارزيابي كه از كميته هاي پژوهشي مناطق استان بعمل آمده ، در بين مناطق برخوردار استان  كميته پژوهشي ميانه رتبه اول را كسب كرده و سه نفر از پژوهشگران(جعفر شيخ الاسلامي- طهماسب كاوسي – غلامرضا مختاري ) اين شهرستان  به عنوان پژوهشگران استاني انتخاب شده اند
وي سپس افزود :اگر بستر سازي مناسبي داشته باشيم وبراي دانش آموزان برنامه ريزي صحيح داشته باشيم  در سطح شهرستان ميانه در عرصه هاي علمي و پژوهشي پتانسيلهايي زيادي داريم كه اميد داريم با تلاش پژوهشگران شاهد شكوفايي بيش از پيش در اين زمينه  باشيم .
در ادامه مراسم دكتر صداقت استاد دانشگاه هاي استان  ضمن تبريك هفته پژوهش گفت : يكي از عناصري كه  يك محقق دارد بينش مثبت اوست كه اين امر در بررسي هاي جهاني ثابت شده  است و پژوهش از دو چيز بوجود مي آيد يكي رويا پردازي و ديگري عمل مي باشد.
وي افزود:خواستن توانستن نيست بلكه آنهايي كه احساس نياز مي كنند مي توانند پژوهش كنندو آنها نظاره گر نيستند بلكه تصميم مي گيرند كه در دنيا منشاء اثر باشند .
دكتر صداقت دو عامل مهم كم تحركي و پر شدن مغز از افكار منفي را از آفت هاي پژوهش دانست .
گفتني است كه :در اين مراسم ضمن تجليل از معلمان و دانش آموزان پژوهنده شهرستان از خانم مهسا قره داغي دانش آموز دبيرستان دخترانه فرزانگان  كه براي اولين باردر منطقه  در المپياد شيمي كشوري رتبه سوم را كسب و مدال برنز گرفته بود و همچنين ازخانم  ها مريم شرقي وسميرا خسروي نيا  دو دانش آموز  مخترع تجليل شد .
 
***************************************

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میانه -  پنجشنبه, 16 دی 1389

بیشترین تصادفات استانی در حوزه استحفاضی شهرستان میانه با افزایش درصدی اتفاق افتاده است       
 فرمانده پليس راه استان در بازدید از ورودی جاده های شهرستان میانه در مصاحبه ای اختصاصی اظهار داشت: در 9 ماه نخست سال جاري تصادفات جاده اي در حوزه استحفاضی شهرستان میانه 24 درصد افزیش داشته است که با توجه به این موضوع بیشترین تصادفات نسبت به مدت مشابه سال قبل در حوزه استحفاضی شهرستانه میانه اتفاق افتاده و بعد از شهرستان میانه ،  شهرستان اهر بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص  داده است.
 سرهنگ فرجی  در ادامه به  افزایش  تصادفات منجربه فوت در استان اشاره کرد و گفت: تصادقات رخ داده در حوزه استحفاضی  شهرستان میانه منجر به از دست دادن جان60 نفر  از هموطنانمان طی این چند ماه گردیده است.
وی در ادامه افزود: عامل انساني  و بی اعتنایی به مقررات راهنمایی و رانندگی  توسط رانندگان اصلي ترين علت تصادفات در استان و شهرستان میانه  است و عوامل دیگری مانند نواقصات جاده ای ، پایین بودن ضریب ایمنی  نیز در حوادث رانندگی تاثیر دارد.
 سرهنگ فرجی به جلسه کار گروه ساماندهی حمل و نقل شهرستان میانه و مصوبات آن اشاره کردو گفت: اعزام نیرو های کنترلی به این شهرستان ، تقویت پلیس راه میانه زنجان، بازدید و رفع نواقصات جاده ای، استفاده از تیم های نامحسوس کنترل جاده ای، تامین روشنایی جهت دید مناسب،تحویل دو ماشین سواری مجهز،تشکیل جلسات مستمر ماهانه و فرهنگ سازی و یاد آوری برای رانندگان جهت رعایت مقررات از اهم مصوبات بودند.
وی در پایان اظهار افزود : به زودی با اجرایی شدن  این مصوبات و تلاش همکاران پلیس راه وسایر دستگاه مرتبط شاهد کاهش تصادفات در این حوزه خواهیم بود.
 
*********************************************

روابط عمومی فرمانداری شهرستان میانه - پنجشنبه, 16 دی 1389  

فرماندار شهرستان میانه بر استاندارد نبودن اتوبان تبریز ، زنجان تاکید کرد.       
فرماندار شهرستان میانه در جلسه کار گروه ساماندهی حمل و نقل شهرستان میانه به استاندارد نبودن  اتوبان تبریز- زنجان تاکید کرد وگفت: بیشتر مسافرین و رانندگان ترجیح  می دهند، مسیر جاده قدیم را حتی با آگاهی از  خطرات آن برای مسافرت و انجام کارهایشان انتخاب نمایند.
خلفاپور از عدم امکانات پزشکی مناسب و نبود بعضی از ادارات مستقل در شهرستان میانه انتقاد کرد و گفت: نبود این امکانات وادارات باعث سفر های غیر ضروری مردم به مرکز استان یا تهران شده که در نتیجه تعداد ترددها افزایش یافته و منجر به تصادفات و حوادث رانندگی می شود.
وی با بیان اینکه جان مردم مهمتر از دیگر موضوعات است گفت: 75 درصد از فوتی های تصادفات ، افراد متاهل بوده که باعث داغدار شدن و ایجاد مشکلات زیادی برای خانواده های آنها می شود.
فرماندار شهرستان میانه در پایان به رعایت مقررات و قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی مردم تاکید کرده  و خواستار حضور بیشتر ومستمر پلیس راه استان  به صورت محسوس و نا محسوس در جاده ها شد .
 
***********************************************
      
روابط عمومی دانشگاه پیام نور میانه - چهارشنبه, 15 دی 1389 

ثبت نام دوره های فراگیر دانشگاه پیام نور
اطلاعیه مهم:
به اطلاع مردم فهیم و شهید پرور شهرستان میانه می رساند :
 دانشگاه پیام نورمرکز میانه در راستای توسعه کمی وکیفی و به دنبال شروع عملیات عمرانی احداث مجتمع آموزشی جدید، تعداد 7 رشته تحصیلی رابرای اولین بار در سطح استان به 20 رشته تحصیلی موجود اضافه نموده ومجوز جذب دانشجو را از ورارت علوم اخذ نموده است ، لذا کلیه علاقمندان می توانند پس از دریافت دفترچه های آزمون فراگیر نسبت انتخاب وثبت نام در رشته های ذیل اقدام نمایند.

1 - مهندسی صنایع
2- مهندسی فناوری اطلاعات
3- مهندسی کامپیوتر (سخت افزار)
4 - مهندسی مدیریت اجرایی
5- مهندسی مدیریت و آبادانی و توسعه روستاها
6- مهندسی منابع طبیعی- محیط زیست
7- مهندسی کامپیوتر (نرم افزار)

 رشته های موجود در دانشگاه پیام نورمرکز میانه
1- زبان و ادبيات فارسي 2- مدیریت دولتی 3- مديريت بازرگاني 4- روانشناسی عمومی 5- علوم تربيتی 6- الهیات (مشاوره) 7- زمين شناسي 8- حقوق 9- علوم كامپيوتر 10- مترجمی زبان 11- الهيات(فقه اسلامي) 12- حسابداری13- مديريت صنع 14- علوم اقتصاد 15- علوم اجتماعي
16- ریاضی کاربردی17  - الهيات(علوم قرآن و حديث) 18- کتابداری 19-شیمی 20- کتابداری واطلاع رسانی

جدول زمانبندی ثبت نام آزمون ورودی دوره های فراگیر کارشناسی پیام نور سال 1389

ثبت نام آزمون 15 لغایت 21/10/1389
دریافت کارت ورود به جلسه 27 الی 29 /2/1390
برگزاری آزمون 30/2/1390
اعلام نتایج نهایی شهریور ماه 1390

روابط عمومی دانشگاه پیام نورمرکز میانه
 
*****************************************

نوشته شده توسط جهاد کشاورزی میانه - سه شنبه, 07 دی 1389

رهاسازی 192000 قطعه بچه ماهی گرم آبی در منابع آبی شهرستان میانه       
 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از رهاسازی 192000 قطعه ماهی گرم آبی در منابع آبی شهرستان خبر داد و افزود در پاییز امسال این تعداد بچه ماهی از انواع کپور ماهیان در هفت مورد سد خاکی به صورت رایگان رها سازی شده است.
به گزارش روابط عمومی مهندس زارع تالی با بیان اینکه در راستای تامین گوشت سفید و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی در تامین غذای سالم در این شهرستان تعداد 30 باب استخر پرورش قزل آلا با رهاسازی بیش از یک میلیون قطعه بچه ماهی فعالیت نمودند و تاکنون 20 باب سد خاکی نیز ماهیدار گردیده است که پیش بینی می شود در سال 89 به مقدار 730 تن گوشت سفید ماهی در شهرستان تولید پرورش یابد. که انشاءاله با تدابیر و همدلی مسئولین در نظر است کلیه منابع آبی مستعد، رهاسازی بچه ماهی صورت گیرد.
 مدیر جهاد کشاورزی افزودند جهت توزیع فرهنگ مصرف آبزیان که در کاهش بیماری های قلبی و افزایش طول عمر و ضریب هوشی کودکان تاثیر بسزایی دارد. واحد شیلات این مدیریت در استخرهای ذخیره آب کشاورزی تعداد 33000 قطعه بچه ماهی کپور بصورت رایگان توزیع نموده که آموزش های لازم جهت پرورش توسط کارشناسان ارائه گردیده است.
 مهندس زارع تالی در ادامه اظهار امیدواری کردند با آبگیری سد شهریار و تمهیداتی که در نظر گرفته شده است به زودی شاهد احداث مزارع بزرگ پرورش قزل آلا در پایین دست و صید صیادی در دریاچه سد خواهیم بود. ایشان در خاتمه از خانواده های محترم درخواست نمودند جهت حفظ سلامتی حتماً هفته ای دو بار ماهی را در سبد مصرف خود قرار دهند
 
******************************************

    
پایان.

1
1