- ارسال کننده: محمود زرین تاریخ: ۹۱/۰۳/۲۹

احداث مجتمع بزرگ فرهنگي، ورزشي، رفاهي و تفريحي ميانه با سرمايه گذاري بخش خصوصي

احمد احديان و فيروز ناظمي دو سرمايه گذار بخش خصوصي هستند كه مجتمع بزرگ فرهنگي، ورزشي، رفاهي و تفريحي بزرگي را در شهر ميانه در دست ساخت دارند.
اين مجتمع در زميني به مساحت 75 هزار متر مربع با 17 هزار متر مربع زيربنا شامل پارك آبي، استخر، حمام تركيه (نوع جديدي از استخرهاي آب درماني) تالارهاي پذيرايي، سالن هاي ورزشي پنت بال، كارتينگ، تنيس، محل هاي بازي كودكان خردسال و ... در دو كيلومتري خروجي ميانه به سمت زنجان در حال احداث است.

 

از آقايان ناظمي و احديان خواستيم كه مختصري از سوابق كاري و برنامه هاي خود براي سرمايه گذاري در شهر ميانه و انگيزه هاي فردي و ديدگاه هاي اقتصادي براي خوانندگان نشريه بيان فرمايند كه ماحصل آن را در زير مي خوانيد:
 من احمد احديان هستم. متولد سال 1337 و ساكن ميانه، تا مقطع ديپلم متوسطه تحصيل كرده ام و بنيانگذار كارخانه غذاي كودك و سردخانه امين در شهرستان ميانه مي باشم.
در حال حاضر با مشاركت دوست عزيزم آقاي ناظمي درحال احداث مجتمع رفاهي - تفريحي - فرهنگي و ورزشي در محدوده شهر ميانه هستيم. اين مجتمع در دو كيلومتري شرق ميانه در ابتداي جاده ميانه زنجان و روبروي پاسگاه پليس راه قرار دارد.
تمامي اقدامات اوليه و اخذ مجوزهاي لازم از نهادهاي ذيربط را انجام داده ايم و انشعاب آب و برق و گاز هم اخذ و نصب شده است. كارگاه ساختماني داير و تجهيز شده و عمليات محوطه سازي و ديوار كشي هم رو به اتمام است.
ما با بررسي هايي كه كرديم احساس كرديم كمبود شديدي در اين زمينه در شهرستان ميانه وجود دارد و معتقديم كه در بخش رفاهي و تفريحي كاري در ميانه صورت نگرفته لذا بر خودمان وظيفه دانستيم كه به عنوان يك ميانه اي قدمي را در رفع اين كمبود مهم برداريم.
با احتساب هزينه تملك زمين تا اين مرحله 20 ميليارد ريال در اين پروژه سرمايه گذاري كرده ايم و پيش بيني مي كنيم براي هر متر مربع اين طرح مبلغ 10 ميليون ريال هزينه صرف شود كه با اين حساب براي تكميل طرح و انجام كليه مراحل ساخت و تجهيز اعتباري بالغ بر 170 تا 200 ميليارد ريال بايد هزينه شود .
 مراحل ساخت مجموعه را فاز بندي نموده ايم و فاز يك شامل تالارها و پارك آبي مي باشد و اگر منابع بانكي تأمين شود تا 18 ماه آينده اين فاز به بهره برداري مي رسد.
ظرفيت اشتغالزايي بالايي در اين بخش وجود دارد و مي تواند حركت خوبي در رفع معضل بيكاري شكل بدهد. ما در فاز اول اين مجموعه 80 الي 100 نفر اشتغالزايي مستقيم خواهيم داشت.
حمايت و همراهي فرماندار محترم در بحث سرمايه گذاري در اين شهرستان بسيار عالي و قابل تقدير است و ما از اين همكاري و همراهي مجموعه فرمانداري تشكر و قدرداني مي كنيم، بخصوص شخص آقاي فرماندار كه همواره جوياي وضعيت ما هستند و از نزديك مسائل ما را دنبال مي كنند و هر زمان كه نياز باشد درشان به روي ما باز است و راحت مي توانيم درخواست ها و نياز هاي خود را به اطلاع ايشان برسانيم و كمك هاي لازم را از ايشان دريافت كنيم. همكاري ساير ادارات هم خوب است و كارها به شكل مساعدي پيش مي رود تنها مشكل كوچكي با شوراي اسلامي شهر داشتيم كه آن هم با عنايت فرماندار محترم و مساعدت اعضاي محترم شورا برطرف گرديد.
 من فيروز ناظمي، متولد سال 1336 در ميانه و فوق ديپلم مكانيك هستم كه در سال 1356 فارغ التحصيل شدم و حدود سه سالي را به عنوان دبير در آموزش و پرورش مشغول بودم. در سال 1358 كارخانه صابون سازي نگين را در ميانه تأسيس نمودم كه تا سال 1385 فعال بود كه در سال 85 به دليل مسائلي كه در حوزه توليد پيش آمد و به دليل عدم حمايت از توليد داخلي به ناچار اين كارخانه را تعطيل كرديم و در همان سال جهت ادامه تحصيل فرزندانم به كشور كانادا مهاجرت نموديم و شكر خدا آن ها هم در امر تحصيل موفق بوده اند و در حال حاضر در مقاطع كارشناسي ارشد و دكترا فارغ التحصيل شده يا در حال ادامه تحصيل هستند.
دو سال است كه به ايران بازگشته ام تا شرايط مناسب براي بازگشت فرزندانم پس از اتمام تحصيلاتشان به كشور را فراهم نمايم تا آن ها بتوانند از علم و دانشي كه فراگرفته اند در جهت رشد و ترقي و اعتلاي كشور عزيزمان استفاده نمايند.
از اواخر سال 88 كه به كشور بازگشتم قصدم اين بود كه مجدداً به عرصه توليد وارد شوم و تحقيقاتي را در اين مورد انجام دادم ولي متاسفانه احساس كردم مشكلاتي در بخش توليد وجود دارد لذا با بررسي هايي كه كردم زمينه توريسم و خدمات رفاهي و تفريحي را براي سرمايه گذاري در شهرستان ميانه مناسب ديدم و با مشاركت دوست عزيزم آقاي احديان اقدام به احداث مجتمع رفاهي – تفريحي – فرهنگي و ورزشي نموديم و مطمئن هستيم اين فعاليت بازده و سودآوري مورد انتظار را خواهد داشت و هيچ نگراني از جهت بازگشت سرمايه نداريم.
با توجه به شناختي كه از منطقه پيدا كرده ايم و بررسي هاي اقتصادي كه انجام داده ايم فكر مي كنيم زمينه هاي مناسب ديگري هم براي سرمايه گذاري در شهرستان ميانه وجود دارد و به ساير دوستاني كه مايل به فعاليت اقتصادي هستند توصيه مي كنيم از ظرفيت هاي بكر شهرستان ميانه استفاده كنند.
زمينه هاي زيادي براي سرمايه گذاري در اين شهرستان وجود دارد بخصوص در همين زمينه كه ما وارد شده ايم فرصت هاي وسيعي در بخش گردشگري و خدمات رفاهي در شهرستان ميانه ايجاد شده است. همانطور كه مي دانيد با آبگيري سد شهريار و افتتاح جاده مياندوآب - فومن چهره شهرستان ميانه به طور كلي دگرگون خواهد شد و بازار بزرگي در عرصه خدمات اقامتي و گردشگري در اين منطقه ايجاد خواهد شد كه از هم اكنون بايد براي سرمايه گذاري در اين بخش ها اقدام شود.
در حال حاضر استقبال مسئولان شهرستان از سرمايه گذاران و همكاري شان با آن ها در حد بسيار خوبي قرار دارد و در بسياري از ادارت و سازمان ها تعامل خوبي با سرمايه گذاران ايجاد شده است و تلاش مي كنند كه تا حد ممكن در تأمين خواست هاي آن ها همكاري نمايند و اگر در تعداد بسيار معدودي از دستگاه هاي مسئول هم كساني پيدا شوند كه احياناً هماهنگي مطلوبي با اين حركت جمعي نداشته باشند اميد است با اقداماتي كه فرماندار محترم در اين چند ماه اخير انجام داده اند اين گونه سنگ اندازي هاي بي مورد هم به طور كل از ميان برداشته شود و راه براي ورود هرچه سريع تر و آسانتر فعالان بخش هاي مختلف توليدي و كارآفريني به اين شهرستان هموار گردد.
لازم مي دانم از تمامي كساني كه در ادارات و دستگاه هاي مختلف دولتي و غير دولتي با ما همكاري نمودند بويژه فرماندار محترم و امام جمعه محبوب شهرستان نهايت تشكر و قدرداني را بنمايم. ما هر قدمي كه در اين شهرستان بر مي داريم در كنار ملاحظات اقتصادي كه مد نظر قرار مي دهيم اهميت اجتماعي موضوع را هم در نظر مي گيريم و معتقديم هركس به هر نحو كه بتواند عددي از آمار بيكاري را در اين شهرستان كم كند يا جاذبه اي براي بهبود فضاي زندگي در اين شهرستان ايجاد كند بدون شك خاطره ماندگاري از خود به جا خواهد گذاشت و تمام عمر و حتي بعد از زندگي نيز از دعاي خير مردم و خانواده هاي اين شهرستان بهره مند خواهد شد.

 

1
1