- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۱/۰۳/۲۹

فردا، سه شنبه 30 خردادماه، افتتاح زباله خانه جدید شهر میانه

خرده فروش:
 
به عهد خود وفا کردیم، مردم میانه دیگر دود بر آسمان میانه نخواهند دید


 
سرانجام پس از سال های متمادی، کش و قوس بر سر تعطیلی زباله خانه شهر میانه و انتقال آن به محل دیگر به سر رسید و روز سه شنبه 30 خردادماه پرونده این معضل برای همیشه مختومه می شود.
شهردار میانه با اعلام این خبر ضمن تبریک عید فرخنده مبعث به عموم هموطنان عزیز گفت: مفتخریم در چنین عید فرخنده ای به استحضار مردم شریف میانه برسانیم که با افتتاح محل جدید زباله خانه شهر میانه معمای دنباله دار زباله خانه و معضلات دبهداشتی و اجتماعی آن برای همیشه حل شده و همانطور که قول داده بودیم مردم میانه دیگر هیچگاه دودی بر آسمان میانه نخواهند دید و این عیدی ما به مناسبت این روز مبارک به مردم عزیز میانه است.
خرده فروش با اشاره به سابقه طولانی مدت طرح تعطیلی زباله خانه فعلی شهر میانه و انتقال آن به نقطه ی مناسب گفت: بیش از دو دهه این طرح به عنوان یکی از مطالبات به حق و قانونی مردم شریف میانه روی میز شهرداری بوده و در این مدت اقدامات دنباله داری برای حل این معضل در دوره های مختلف صورت گرفته بود که متاسفانه منتج به نتیجه نشده و همچنان عوارض و پیامدهای زیانبار این پدیده نامیمون گریبانگیر شهروندان و محیط زیست این منطقه شده بود و گاه حتی این مسئله پای شهرداران گذشته را به مراجع قضایی نیز کشانده بود.
شهردار افزود: به لطف خدا و با همت و پیگیری مداوم فرماندار محترم و امام جمعه محبوب و اعضای محترم شورای اسلامی شهر و همکاری سایر ارگان ها و نهادهای ذیربط سرانجام این مسئله به نحو مطلوب حل شد و فردا با افتتاح زباله خانه جدید در فاصله 13 کیلومتری از شهر میانه یکی از مهمترین دغدغه های سلامت و بهداشت شهروندان میانه ای برای همیشه از میان برداشته خواهد شد.
شهردار میانه با اشاره به نقش مستقیم دادستان میانه در حل مشکلات مربوط به این طرح و رفع مسائل اجتماعی و حقوقی اختصاص زمین زباله خانه جدید به طور ویژه از تلاش ها و دغدغه های فکری دادستان قدردانی نمود.
محل جدید زباله خانه شهر میانه به مساحت 23 هکتار در فاصله 13 کیلومتری جاده میانه به هشترود و خارج از مسیر بادهای غالب این شهر در اراضی ملی روستاهای گلوجه اسلام ومجمئین قرار دارد و بر اساس موافقتنامه ای که دیروز 28 خردادماه به امضای اداره راه و شهرسازی شهرستان و شهرداری میانه رسید جهت ایجاد زباله خانه به شهرداری میانه تحویل داده شد.
گفتنی است پس از رد چندین محل پیشنهاد شده از سوی شهرداری و برخی ادارت مربوطه در نقاط مختلف در سال های گذشته، سرانجام این نقطه به عنوان محل مناسب مورد تایید سازمان های 11 گانه ذیربط قرار گرفت و مراحل مطالعات زیست محیطی و انجام بررسی های کارشناسی و احداث راه دسترسی و ایجاد تاسیسات اولیه این محل از آذرماه سال گذشته در جریان بود.
1
1