- ارسال کننده: جابر جهانگیری تاریخ: ۹۱/۰۳/۲۶

ضعف فرهنگ از یک سو و نرده گذاری غلط از سوی دیگر (وضعیت عبور و مرور در تقاطع خیابان بانک ملی)

قسمت اول مطلب ................................................................................................................................................................تاریخ درج:1391/03/26

در اکثر شهرها در تقاطع های که حجم ترافیک زیاد هست. و پیاده رو ها با تقاطع ها هم سطح هستند. برای این که عبور و مرور وسایط نقلیه در تقاطع ها مختل نشود. و برخوردی با عابران پیاده نداشته باشند. و نظم در تقاطع ها برقرار شود. اقدام به نرده گذاری در محدوده تقاطع ها می کنند. که موجب حفظ امنیت عابرین پیاده می شود.

 

که بالاخره میانه هم از این نرده ها برای اولین بار در اصلاح هندسی تقاطع خیابان بانک ملی با خیابان امام خمینی  استفاده کرده است.

که این نرده ها باید استانداردهای داشته باشند.تا بتواند عابرین پیاده با نظم خاص به محل های خط کشی شده  هدایت کند.

و از به وجود آمدن بی نظمی در میادین و تقاطع ها جلو گیری کند. که به همین منظور نصب نرده های ایمنی کنار پیاده رو ها حداقل از 15 تا 20 متر مانده به تقاطع در دوجهت نصب می شود.

 اگر کوتاه تر از این باشد عابرین پیاده (به دلیل بی فرهنگی)سعی می کنند از کنار نرده به سمت خیابان حرکت کنند . تا زود تر به آن طرف تقاطع برسند.

 

همانطوری که در کروکی و تصاویر زیر مشاهده می کنید. و نرده گذاری فعلی تقاطع خیابان بانک ملی با خیابان امام خمینی اینگونه هست. و مردم از کنار نرده 5 متری به سمت خیابان و تقاطع  سرازیر می شوند.

و در نرده گذاری خیابانهای سه طرفه اصولا طول نرده های محافظ را در  خیابان اصلی  بیشتر از خیابان فرعی در نظر می گیرند.که در این تقاطع کاملا بر عکس هست. 

طراحی صحیح  باید مثل کروکی زیر باشد.

که متاسفانه عملکرد  غلط شهرداری از یک سو و کمبود فرهنگ در جامعه از سوی دیگر خطرات  احتمالی و بی نظمی  در این تقاطع را نه تنها سامان نداده  بلکه موجب افزایش بی نظمی و سر در گمی عابرین و رانندگان عزیز شده هست.

قسمت دوم مطلب .................................................................................................................................................................تاریخ درج:1391/04/07

دو هفته گذشت....

ولی ظاهرا با گذشت بیش از یک هفته نسبت به حل آن اقدام نکرده اند.

که به نظر می رسد. محدودیت های برای افزایش طول نرده داشته باشند. مثلا جلو ورودی بانک ملی را میگیرد. و یا ....

برای همین طرح دیگری هم به ذهنم رسید. که می توان آن را هم انجام داد. و با توجه به این که خودرو ها از سمت خیابان بانک می که می آیند. یا به سمت چپ(یوخاری چهار راه) و یا سمت راست (آشاغی چهار راه) هدایت می شوند. و وسط تقاطع هیچ ماشینی تردد نمی کند. پس می توان مانند آن چه که در عکس مشاهده می کنید. به جای افزایش طول نرده وسط تقاطع نرده بگذارند. (همان کاری که در زنجان هم انجام شده و عکسهای آن را مشاهده می کنید.)

طرح دیگری برای اصلاح هندسی تقاطع بانک ملی

که هم موجب هدایت راحتر سواره ها می شود و هم عابرین پیاده با دیدن حائل و نرده در وسط تقاطع هرگز به وسط تقاطع نخواهند پرید.

1
2
3
4
1 2 3 4