- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۱/۰۳/۲۳

انتقاد از وضعیت مراکز درمانی شهر میانه و یک پیشنهاد

انتقاد از وضعیت مراکز درمانی شهر میانه و یک پیشنهاد

همانطوریکه مستحضر هستید شهر میانه از لحاظ امکانات و تجهیزات پزشکی شامل بیمارستان ، درمانگاه ، انواع امکانات پزشکی و بیمارستانی و حتی پزشک متخصص در حد قابل قبولی نمی باشد. ولی با این همه کاستی ها داریم می سازیم و با این ساختنها می سوزیم.

آیا برای کوچکترین بیماری بایستی به تبریز یا زنجان یا تهران مراجعه کرد؟ آیا مردم میانه حق بهره مندی از حداقل امکانات بهداشتی را ندارند؟

حال که نمی توان (نشده است) امکانات و تجهیزات مدرن پزشکی را به میانه آورد؛ آیا نمی توان حداقل یک بالگرد (هلیکوپتر) پزشکی در میانه داشت؟ آیا باید بارها شاهد از دست دادن عزیزانمان در جاده میانه ـ تبریز و در داخل آمبولانس باشیم؟

با توجه به وضعیت موجود از لحاظ پزشکی و نبود امکانات کافی و نیز به دلیل موقعیت خاص میانه از لحاظ شاه راه ارتباطی و نزدیکی به اتوبان و راه آهن ، نیاز به چنین وسیله ای ضروری به نظر می رسد. 

از چنین مسائلی هم بگذریم با یک نگاه و بررسی کوچک می توان به وضعیت اسفناک بهداشتی و پزشکی در میانه پی برد؟

در شهر میانه علاوه بر واحد اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) ، چند درمانگاه شبانه روزی وجود دارد. آیا مسئولین محترم تاکنون (خدای نکرده) راهشان به این درمانگاهها افتاده است؟

در طول روز می توان کاستی ها را با مراجعه به مطب های پزشکان مختلف برطرف کرد. ولی قسمت جالب قضیه در طول شب می باشد. با اینکه اسامی این درمانگاهها شبانه روزی است ولی شبها تمامی آنها تعطیل است و در زمانی که دایر هستند یا پزشک متخصص یافت نمی شود یا پرستار خانم ندارند؟

در پایان جا دارد از زحمات پرسنل زحمت کش اورژانس بیمارستان که در هرلحظه از  شبانه روز و با وجود کاستی های موجود، با جان و دل آماده ارائه خدمات بهینه به هشهریان عزیز هستند قدردانی نموده و خسته نباشید عرض کنیم.

امید است انتقاد صورت گرفته باعث رنجش هیچ فردی نشده و مورد توجه مسئولین زحمتکش شهرمان قرار گیرد.

1
1