- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۱/۰۳/۱۸

آب انباردوره صفوی امامزاده ومسجدشیخ اسماعیل میانه از زیر خاک بیرون آمد.

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تراب محمدی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: این آب‌انبار قدیمی در جبهه جنوبی امامزاده واقع و از چهار دهنه تشکیل شده است.

وی با اشاره به قدمت این مجموعه خاطرنشان کرد: این آب‌انبار هم‌دوره مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل و متعلق به دوره صفویه بوده که در دوره قاجار نماسازی شده است.

محمدی با اشاره به اهمیت ویژه این مسجد و امامزاده در بین مردم میانه، آن را نقطه عطف شهر عنوان کرد و گفت: مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل در مرکز شهر واقع شده و تقریبا تمام مراسم و آیین‌های مذهبی و اعیاد و جشن‌های مردم در آن برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان با بیان اینکه مرمت مسجد شیخ اسماعیل از محل اعتبارات 30 میلیارد ریالی سال 91 انجام می‌شود، تصریح کرد: کرسی مناره سنگی مسجد که دارای کتیبه‌ای است که قدمت آن را مشخص می‌کند، مرمت شده و مرمت سایر بخش‌های مناره ادامه دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: مرمت اصلی این مجموعه، با اختصاص اعتبارات برآورد شده به‌زودی با تکمیل مرمت مناره و آب‌انبار مسجد آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: نماسازی، کف‌سازی، اجرای سیستم روشنایی و اجرای پلکان دسترسی از جمله اقدامات ساماندهی است که بر روی آب‌انبار مجموعه شیخ اسماعیل میانه انجام خواهد شد.

محمدی یادآور شد: مسجد و امامزاده شیخ اسماعیل میانه مجموعه‌ای گسترده با وسعتی بالغ بر یک هکتار است که طبق زمانبندی‌های صورت گرفته مرمت و بازسازی آن تا پایان تابستان امسال به اتمام خواهد رسید.

1
1