- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۱/۰۳/۱۳

چه کسی مسئول دکل ها و تجهیزات مخابراتی میانه است؟

به نام خدا

در حال قدم زدن با دو نفر از دوستانم بودم که یکی از همشهریان محترم با دیدن بنده در مورد بحث دکل های یکی از شرکت های ارائه دهنده خدمات تلفن همراه گلایه هایی کرد و از من خواست تا در این مورد گزارشی تهیه کنم. 

شرح ماجرا اینطور بود که گویا ایشان یکی از ساکنین شهرک اندیشه هستند و در نزدیکی آنها شرکت ........ با پرداخت مبلغی روی پشت بام همسایه شان دکل نصب کرده اند که از خطرات آن نگران بودند و اظهار داشتند که یکی از همسایه های آنها دچار اختلالات عصبی شده و فوت کرده و همسایه دیگری هم در نزدیکی دکل فرزند نارس و معلول به دنیا آورده است!

 بنده قبل از هر چیزی دنبال مطلبی در مورد اینکه " آیا اصلاً این دکل ها می تواند برای سلامتی و مشکلاتی که ایشان عنوان نمودند دخیل باشند یا نه ؟ " برآمدم که بر اساس مطالبی که پیدا کردم به این نتیجه رسیدم که گفته های ایشان بنا بر منبع http://www.salamatiran.com/NSite/FullStory/?Id=52973  صحت دارد :

مسوول برنامه بهداشت پرتوهاي وزارت بهداشت تصريح كرد: «آنتن‌هاي BTS تلفن‌همراه به دليل آنكه تشعشعات الكترومغناطيسي از خود ساطع مي‌كنند، براي انسان خطرساز هستند و قرارگرفتن در معرض امواج اين آنتن‌ها براي مدت طولاني و در فواصل كوتاه، خطرناك است و عوارض ثابت شده‌اي از جمله سردرد، سرگيجه، افزايش فشارخون، مشكلات و تحريكات عصبي براي فرد به‌وجود مي‌آورد.»

-------------------

«متاسفانه مشكلي كه درحال حاضر وجود دارد، رعايت نكردن قوانين و مقرارت لازم هنگام نصب دكل‌هاي تلفن‌همراه است. نصب اين دكل‌ها روي پشت‌بام خانه‌ها يا نزديك مناطق مسكوني و پرداخت مبلغي به صاحبخانه براي اين منظور، خلاف قانون و غيرانساني است.

----------------------

 «نمي‌توان به صراحت عوامل موثر بر ناباروري را در دهه اخير مشخص كرد اما از آنجا كه وقتي اشخاص، به‌خصوص مردان ناباروري كه بيشتر در معرض امواج هستند براي مدتي كوتاه از محيط دور نگه مي‌داريم، توليد نطفه در آنها بيشتر مي‌شود، اين احتمال وجود دارد كه امواج ساطع‌شده از آنتن‌هاي مخابراتي تاثير منفي در باروري دارند.»

-----------------------

بنا بر مسائل مطرح شده فوق ، چه کسی مسئول این کار است؟

چرا جلوی این اقدام گرفته نمی شود؟ 

آیا رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه نسبت به جان  و سلامتی مردم از اهمیت بالایی برخوردار است؟

مسئولین مخابرات و بهداشت شهرستان چه می کنند؟

1
2
1 2