- ارسال کننده: روابط عمومی شهرداری میانه تاریخ: ۹۱/۰۲/۳۰

تشكر استاندار از فعاليت هاي شهرداري ميانه

در پي ساماندهي پايانه مسافري؛
تشكر استاندار از فعاليت هاي شهرداري ميانه
 
 

 

با هر نوع سلیقه و امکانات باید آماده پذیرش گردشگران در فصل تابستان باشیم و شرایط به گونه‌ای باشد که مردم و گردشگران احساس کنند که به مسائل شهری توجه می‌شود.
به گزارش سايت رسمي استانداري آذربايجانشرقي، دكتر احمد عليرضا بيگي روز چهارشنبه در جلسه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی با ذكر اين مطلب به آمار بالای گردشگران ورودی به استان در ایام تعطیلات نوروزی اشاره كرد و افزود: اقدامات انجام گرفته حاکی از تلاش بخش‌های مختلف برای توسعه گردشگری است با این حال هنوز مشکلاتی وجود دارد که باید شرایط به تدریج به سمت حل این مشکلات اصلاح شود.
وی خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی در مقایسه با استان‌های دیگر بهترین شرایط را از نظر گردشگری دارد و امروز تبریز به عنوان شهری مدرن و زیبا از طرف گردشگران شناخته می‌شود.
علیرضابیگی با بیان این که گردشگری نیازمند هزینه و مدیریت است افزود: در شرایط کنونی، کم و کاست‌ها قابل توجیه نیست و همه باید برای برطرف کردن مشکلات اهتمام کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر زیباسازی محیط شهری اظهار داشت: این موضوع نباید به فصل گردشگری محدود شود بلکه با توجه به کثرت رفت و آمدها به تبریز در طول سال باید به این نکته توجه شود.
وی نورپردازی اماکن را جزو ضروریات زیباسازی شهری دانست و افزود: در این رابطه می‌توان از نرم‌افزارهای قانونی استفاده کرد و این موضوع را جزو تکالیف در ساختمان‌سازی منظور کرد.
علیرضابیگی اقدامات انجام یافته برای معرفی شهر تبریز را قابل توجه خواند و تصریح کرد: در این زمینه از ظرفیت خواهرخواندگی تبریز با شهرهای دیگر نیز نباید غافل شد و از همکاری و مشارکت این شهرها برای معرفی تبریز به مردم کشورهای دیگر استفاده کنیم.
وی اضافه کرد: هرچه قدر بتوانیم شهرهای خود را بیشتر معرفی کنیم به سود مردم است و علاوه بر گشایش در زندگی مردم، عامل بازدارنده در مقابل خودباختگی به شمار می‌رود.
استاندار آذربایجان شرقی به ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد ارس اشاره کرد و گفت: منطقه آزاد ارس ظرفیت جذب گردشگران منطقه‌ای را دارد و خوشبختانه امکانات خوبی در این منطقه فراهم شده و این موضوع باید در فصل تابستان هم همچنان مورد توجه باشد.
وی با اشاره به ورود واگن‌های مترو به تبریز در زمستان امسال گفت: راه‌اندازی خط اول مترو تا میدان ساعت تحول بزرگی خواهد بود که شرایط جدیدی را برای شهر تبریز فراهم خواهد کرد.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از جمعیت هلال احمر استان برای اقدامات مثبت در جهت پذیرایی از مسافران در شرایط نامساعد جوی زمستان سال گذشته و از شهرداری‌های استان به جهت تلاش در راستای اصلاح ورودی شهرها قدردانی کرد.
در این جلسه موحدنیا مدیرکل امور شهری استانداری هم گزارشی از عملکرد شهرداری‌های استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی ارایه کرد.
استاندار آذربايجانشرقي هم چنين در سخنان خود در اين جلسه از 5 شهرداري استان از جمله شهرداري ميانه كه در زمينه ساماندهي و بهبود وضعيت پايانه هاي مسافري در نوروز سال 91 فعاليت مطلوبي داشته اند تشكر و قدرداني كرد.

 

منبع: Miyaneh.ir

1
1