- ارسال کننده: حسین.غفاری تاریخ: ۹۱/۰۲/۲۱

فرماندار شهرستان میانه: ورود سرمایه‌‌گذاران به فعالیت‌ها حل معضل بیکاری را درپی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور ظهر امروز در جمع سرمایه‌گذاران شهرستان اظهار کرد: سرمایه‌گذاران از مجاهدان فی سبیل‌الله مسیر اقتصادی کشور هستند که در زمان حاضر که در تحریم واقع شده‌ایم باید دست به دست دولتمردان داده، هم جلوی هجوم دشمن را گرفته و هم به فعالیت‌های اقتصادی خود برای تکمیل پیروزی‌های گذشته ادامه دهند.

وی اضافه کرد: اگر به فرموده مقام معظم رهبری از این آخرین فراز که فراز اقتصادی است با موفقیت بگذریم خواهیم توانست پیروزی نهایی را برای اسلام به ارمغان آوریم.

فرماندار میانه در این جمع که مسئولان اداری شهرستان، نمایندگان مردم میانه در دور هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، هدف از این جلسه را درد دل بیشتر در مورد مسائل شهرستان به خصوص در حوزه صنعت، کشاورزی و گردشگری خواند.

فرماندار شهرستان میانه گفت: طرح‌هایی در شهرستان آماده و به استان ارائه شده که باید گفت بیشترین طرح ارائه شده به دستگاه‌های مختلف استان از شهرستان ما بوده و امیدوارم که حاصل این جلسه تحقق خواسته دولت و مقام معظم رهبری در تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در شهرستان میانه باشد.

خلفاپور به اعلام آمادگی 22 نفر از سرمایه‌گذاران حاضر در جلسه برای سرمایه‌گذاری در شهرستان و مشخص شدن حوزه و موضوع سرمایه‌گذاری، قوی‌ترین مجموعه‌های تولیدی کشور در حوزه‌های مختلف را از آن سرمایه‌داران حاضر در جلسه خواند.

وی، ورود سرمایه‌داران به شهرستان را سبب رشد مسائل اقتصادی، صنعتی و کشاورزی همچنین حل معضل بیکاری شهرستان ذکر کرده و از سرمایه‌گذارانی که اعلام آمادگی کرده‌اند خواست تا در نخستین فرصت که به میانه مراجعه خواهند کرد تفاهمنامه بسته و برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

خلفاپور، به توزیع فرم‌ طرح‌های توجیه‌پذیر در عرصه‌های صنعت، معدن و کشاورزی در بین سرمایه‌گذاران اشاره کرده، خواستار مطالعه دقیق این طرح‌ها از سوی سرمایه‌گذاران شد.

خلفاپور افزود: این طرح‌ها از سوی شهرستان و استان مطالعه شده، کارهای کارشناسی نیز در شهرستان انجام شده و تنها خواهش من از شما این است که بعد از مطالعه این طرح‌ها به سایر دوستانی که نتوانستیم در خدمتشان باشیم نیز اطلاع دهید.

وی، با بیان 37 طرح آماده شده از سوی دستگاه‌های مختلف شهرستان به خصوص جهاد کشاورزی که به استان ارائه شده، اظهار امیدواری کرد که این طرح‌ها با همت سرمایه‌گذاران اجرایی شود زیرا تنها در این صورت است که به عرصه بیکاری هجوم خط‌شکنانه برده و این مشکل حل خواهد شد.

تولید البسه از سوی سرمایه‌گذار ترکیه‌ای، شیرینی و شکلات آچاچی، کشت و صنعت، تولید خودروی ون، لاستیک‌سازی، سهن استیل، کنسانتره، واگن‌سازی میدل باس ، احداث چند سردخانه، استخر شنا، احداث چند تفرجگاه، سایت گردشگری، پیست اسب‌دوانی، آب معدنی و ... از زمینه‌های سرمایه‌گذاری است که برای آنها اعلام آمادگی شده است.

معادن مس، پرلیت، گچ، زرلیت، آهن و سنگ‌های تزیینی از دیگر زمینه‌های مورد نیاز شهرستان برای سرمایه‌گذاری با توجه به معادن غنی و منابع موجود است.

1
1