- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۴

چند خبر از آذرماه میانه

زنگ امر به معروف و نهی از منکر درمدارس شهرستان میانه

دانش آموزان پایه سوم ابتدايي میانه شنا را یاد می گیرند .

حضور سرمایه گذاران برای آزادسازی اطراف امام زاده اسماعیل میانه

مسولینی که  کم کاری و سستی  کنند جایگاهی در کابینه دولتی میانه نخواهند داشت

رتبه چهارم استانی میانه با تولید 77464 تن شیر خام

به زودی در میانه بازار هفتگی راه اندازی می شود       

از خادمان حسینی دانشگاه پیام نور میانه تجلیل شد       

دادگاه عمومی در بخش کندوان میانه ایجاد می شود       

كمبود آب وخشكسالي يك موضوع جدي

20 ميليون ريال كمك بلاعوض و 20 ميليون ريال تسهيلات به ازاي هر هكتار اجراي شيوه هاي نوين آبياري اعطا مي شود . 

سوء استفاده از احساس پاک مردم در مراسم عزای حسینی ممنوع است . 
هرگونه وسیله عوام فریبی از جمله طوق که ریشه استعماری  در قالب صلیب را دارد جمع شود، مراسمات  خرافه از جمله گهواره گردانی که موجب سوء استفاده از احساس پاک مردم است ممنوع به شمار میرود .

******************************************************

20 ميليون ريال كمك بلاعوض و 20 ميليون ريال تسهيلات به ازاي هر هكتار اجراي شيوه هاي نوين آبياري اعطا مي شود .

احمد عليرضابيگي روز يك شنبه 21 آذر در همايش فرمانداران آذربايجان شرقي كه با محوريت تبيين وضعيت سدهاي استان برگزار شد، بر جذب مشاركت مردمي در بهره برداري بهينه از منابع آبي با فعال كردن تعاوني ها، توانمندسازي كشاورزان و توسعه حوضچه هاي آبگير براي كنترل آبهاي سطحي تاكيد كرد.
وي از فرمانداران خواست با توجه به مشخص بودن اهداف كوتاه مدت و بلند مدت بخش آب و كشاورزي استان بر طبق اهداف عمل كنند و براي رفع مشكلات و تحقق برنامه هاي توسعه راه حل عملياتي مطابق با ويژگي هاي بومي ارايه دهند.
عليرضابيگي بر استفاده از همياري مردم در مديريت منابع آبي تاكيد كرد و گفت: هدايت منابع اعتباري براي بهره مندي از ابتكارات مديريتي ضروري است.
وي با اشاره به اينكه قدرت دولتمردان بواسطه حمايت مردمي است بر جلب رضايت مندي مردم تاكيد كرد و افزود: در اين صورت مردم با اميد بيشتري همراهي خواهند كرد.
عليرضابيگي اهتمام بيشتر دستگاه هاي اجرايي مرتبط با آب و كشاورزي را در جلوگيري از هدر رفت منابع ضروري دانست و خاطرنشان كرد: اجراي برنامه هاي متمركز با همكاري فرمانداران اثر بخشي بيشتري دارد.
وي گفت: همه مجموعه ها براي پيشگيري از وضعيت بحران بايد كمك به رفع كمبود منابع آبي را در اولويت قرار دهند و تسهيلات خود را براي ذخيره روان آبها هدايت كنند.
مسعود محمديان رييس سازمان جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي در اين همايش با توجه به احتمال بروز خشكسالي در استان بر استفاده بهينه از منابع آبي در بخش كشاورزي تاكيد كرد و گفت: به منظور تشويق كشاورزان بر اجراي طرح آبياري تحت فشار 20 ميليون ريال كمك بلاعوض و 20 ميليون ريال تسهيلات به ازاي هر هكتار اجراي شيوه هاي نوين آبياري اعطا مي شود .
ارسلان هاشمي رييس سازمان آب آذربايجان شرقي هم در اين همايش از وضعيت بحراني دشتهاي شبستر و مرند از نظر افت كمي و كيفي منابع آبي خبرداد و گفت: اقدامات كنترلي ، اجرايي و ترويجي در حفظ منابع در دستور كار است.
 
=======================================

 زنگ امر به معروف و نهی از منکر درمدارس شهرستان میانه

بمناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و هفته امر به معروف و نهی از منکر زنگ امر به معروف و نهی از منکر همزمان با سراسر کشور در تمامی مدارس شهرستان میانه و بصورت نمادین در مرکز استعدادهای درخشان علامه امینی میانه با حضور مولوی معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش میانه و کارشناسی فعالیتهای امور اجتماعی به صدا درآمد .
در این مراسم مولوی معاون پرورشی و تربیت بدنی با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر که نقش اساسی در اصلاح جامعه دارد اشاره کرده و بیان داشتند: در حال حاضر دشمنان در کمین جامعه و جوانان نشسته اند و ما باید با هوشیاری کامل از دین و مملکت خود دفاع کنیم . و با ایمانی راسخ توطئه ها را خنثی نماییم .
وی در ادامه یاداور شدند که : ما باید با عمل به قرآن به دشمنان دین و اسلام بفهمانیم که قرآن در قلب ماست وما حافظ قرآن هستيم و مابايد با بصيرت كامل پيروي خود را از ولايت فقيه به منصه ظهور برسانيم وبه دشمنان بفهمانيم كه ما سربازان ولايتيم و نخواهيم گذاشت كربلايي ديگر رخ دهد و اگر اين چنين حادثه اي اتفاق افتاد اين بار حسين زمان را تنها در ميدان نخواهيم گذاشت .
 
=======================================

دانش آموزان پایه سوم ابتدايي میانه شنا را یاد می گیرند .

شنبه, 20 آذر 1389 مراسم افتتاحیه طرح ملی آموزش شنا ( سباح ) با حضور رضایی زاد معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش میانه – کارشناسی تربیت بدنی – کارشناس بهداشت – رئیس تربیت بدنی شهرستان میانه – مدیر استخر فجر – مدیران مدارس – مربیان شنا تعدادی از دانش آموز پایه سوم ابتدایی مدارس شهرستان میانه و سایر عوامل ذیربط در محل استخر میانه برگزار شد .
در این مراسم رضایی زاد با اشاره به تاکیدات دین مبین اسلام مبنی بر یادگیری سه رشته ورزشی  شنا – تیر اندازی و سوارکاری ، ورزش شنا را به لحاظ تأثیرات غیر قابل انکار جسمانی و روحی و تقویت اعصاب بسیار مفید دانست و همچنین از برگزار کنندگان و مجریان این طرح تشکر و قدردانی کردند . در پایان مراسم دانش آموزان حاضر تحت نظر مربیان شنا و ناجیان به یادگیری شنا پرداختند .
لازم بذکر است که : دراین طرح ملی 1996 نفر دانش آموزان پایه سوم ابتدايي آموزش و پرورش شهرستان میانه شنا را زیر نظر مربیان مجرب و ناجیان یاد می گیرند .
 
=======================================

حضور سرمایه گذاران برای آزادسازی اطراف امام زاده اسماعیل میانه 
فرماندار شهرستان میانه با بیان اینکه بافتهای فرسوده از محدوده های آسیب پذیر شهر در برابر مخاطرات طبیعی بویژه سیل و زلزله به شمارمی روند که نیازمند برنامه ریزی ، پیگیری و همکاری هماهنگ برای سامان دهی هستند گفت : از جمله مزایای بهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده شهری حفظ و صیانت از سرمایه و منابع انسانی و کاهش صدمات و تلفات ناشی از بلایای طبیعی است که با هیچ معیاری قابل ارزش گذاری نیست . خلفاپور در جلسه ای در موردبهسازی و نوسازی بافتهای فرسوده با حضور سرمایه گذاران میانه ای مقیم تهران گفت :از جمله طرحهای مهم اجتماعی ،اقتصادی فرهنگی و مذهبی ،بحث  آزادسازی اطراف امام زاده اسماعیل میانه است  که نیازمند یاری مسئولین علی الخصوص سرمایهگذاران است و یقین بدانید کسانی که در این مجموعه مارا یاری کنند نامشان در تاریخ شهرستان ماندگار خواهد شد.
وی آزادسازی اطراف امامزاده اسماعیل میانه را نیازمند عزم ملی خواند و گفت : سرمایه گذاران که می خواهند در این مجموعه کار کنند باید آگاه باشند که دراین مقوله نباید به دید ه انتفاعی نگریست .
خلفاپور درادامه از مسئولین خواست تا از سرمایه داران حمایت لازم را به عمل آورند و درمدت زمان معین  آخرین اصلاحات نهایی را درنقشه مورد نظراعمال نمایند تا به  زودی شاهد بهسازی این مجموعه فرهنگی و اطراف آن باشیم .
در این جلسه مدعوین سرمایه گذار با بیان اینکه اگر مشکل بزرگ تملک رفع گردد و نقشه اصلی نهایی شود ما آمادگی خود رابرای بازسازی اطراف امامزاده اسماعیل  در اسرع وقت اعلام  می داریم  افزودند: ما بدهکار سرزمین مادری خود بوده و می خواهیم در کنار حفظ و پایداری شغلی  سهمی در خدمت به مردم شهرستان خود داشته باشیم .
سرمایه گذاران همچنین از فرماندار ، شهردار و مجموعه های ذیربط خواستند تا همکاریهای لازم را باآنها بعمل آورند زیرا این کار کاری نیست که از عهده یک سازمان و یا چند سرمایه گذار برآید و نیازمند همکاری جمعی است.

=======================================

فرماندار شهرستان  میانه در همایش شوراهای حل اختلاف و قضات شهرستان میانه با ابراز رضایت از عملکرد خوب دادگستری و دادسرای میانه گفت:  مسولینی که  کم کاری کرده و در وظایف خود سستی  کنند جایگاهی در کابینه دولتی این شهرستان نخواهند داشت. 
وی اخلاص، تیزهوشی ، درایت و سلامت قضایی را از ویژگیهای قضات وشوراهای نمونه دانست و از مسئولین قضایی شهرستان  خواست در این ماه عزا و این حوزه اجرایی ، برای سالم سازی دستگاه عزای سیدالشهدا (ع) و خرافه زدایی جدییت بیشتری از خود نشان دهند. امام جمعه میانه هم در این گردهمایی  به جایگاه حساس و مهم قضات و شورا های حل اختلاف در جامعه  اشاره کرد و گفت: قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف بایستی در صدور حکم و اجرای آن  فقط رضایت خدا را در نظر بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حامدی با بیان اینکه اگر رضایت خدا نباشد رضایت مردم هیچ ارزشی ندارد از قضات و اعضای شوراهای حل اختلاف  خواست با دقت بیشترودر نظر گرفتن  رضایت خدا رای صادر کنندزیرا رضایت خدا رضایت مردم را نیز در بردارد.
نماینده ولی فقیه در میانه در کلام آخر خود  به اقتدار قوه قضاییه و صحبتهای اخیر رییس آن قوه و تحکم ایشان در برخورد با متجاوزان به عنف و مجرمین  اشاره کردو گفت: باید با این  متجاوزان ومجرمین  با قاطعیت برخورد شودتا درس عبرتی باشد برای دیگران.
همچنین رئیس دادگستری شهرستان میانه با تاکید بر نقش مهم شورا ها ی حل اختلاف در کاهش ورودی پرونده ها به محاکم قضایی و تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی صلح و سازش بیان داشت: سال گذشته و همچنین در سال جاری با تلاش شوراهای حل اختلاف میانه بیش از 50 درصد پرونده های وارده به محاکم کاهش یافته است. محمد علی نجفی  با اشاره به اینکه  در 8 ماهه سال جاری تعداد 4758 فقره پرونده به این شورا های حل اختلاف وارد و تعداد 4755 فقره مختومه شده اظهار داشت که از این تعداد پرونده   تعداد  803 فقره با صلح و سازش مختومه شده است.
در پایان  این همایش از قضات نمونه و اعضای فعال شوراهای حل اختلاف میانه تجلیل بعمل آمد.

 =======================================

رتبه چهارم استانی با تولید 77464 تن شیر خام در میانه      
    شهرستان میانه با تولید 77464 تن شیر خام ، رتبه چهارم استانی را به خود اختصاص داده است .
به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی مهندس زارع تالی مدیر جهادکشاورزی میانه به تولید 77464 تن شیرخام در این شهرستان اشاره نموده و گفت که سهم مصرف سالانه این شهرستان حدود 24816 تن بوده که مابقی تولید به مقدار 52648 تن بصورت قرآورده های لبنی نظیر شیر پاستوریزه و ماست و غیره به سایر نقاط کشور انتقال می یابد .

مهندس زارع با اشاره به اهداف سازمان و این مدیریت در افزایش تولیدات دامی از لحاظ کمی و کیفی اعلام نمود 90 درصد از دامداریهای این شهرستان بصورت سنتی بوده که در این رابطه صدور مجوز ها و اعتبارات لازم از محل بنگاههای کوچک زودبازده جهت احداث دامداریهای صنعتی و کوچک روستایی در اولویت قرار می گیرد .

مدیر جهادکشاورزی افزود در این راستا در سالهای 88و 89 تعداد طرحهای پیشنهادی کارگروه استانی جهت اخذ وام  62 واحد بظرفیت 930 راس با اشتغالزایی 65 نفر مجوز دامداری صنعتی و کوچک روستایی شیری صادر گردیده که در حال حاضر 15 واحد به ظرفیت 275 راس در حال احداث بوده که امید داریم تا پایان سال نسبت به بهره برداری آنها اقدام و تولید شیرخام به مقدار 1375 تن افزایش یابد و بقیه طرحها در مرحله تکمیل پرونده و اخذ وام از بانک کشاورزی هستند .
وی ابراز امیدواری کردند با اجرای طرحها علاوه بر رونق اقتصادی منطقه و اشتغالزایی شاهد رشد روز افزون تولید و مصرف آن باشیم %
 
=========================================

به زودی در میانه بازار هفتگی راه اندازی می شود       

فرماندار شهرستان میانه در جلسه کمیسیون فرعی  مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان میانه  از راه اندازی بازار هفتگی در بخش های شهرستان خبر داد و گفت : مقدمات راه اندازی بازار هفتگی شهر میانه نیز در دست اقدام است.
خلفاپور به کارهای اساسی صورت گرفته در راستای اجرای هدفمند کردن یارانه ها اشاره کرده بر آمادگی کامل این شهرستان برای ورود به عرصه هدفمند کردن یارانه ها تاکید کرد.
وی در ادامه از مسئولان  ذیربط خواست با  توجه به اینکه در آستانه به صدا درآمدن زنگ اجرای هدفمند سازی یارانه ها قرار گرفته ایم مبارزه با قاچاق کالا را در راس وظایف اصلی خود قرار دهند  تا اقتصاد شهرستان با هیچ مشکلی روبرو نشود .
خلفاپور در پایان اضافه کرد:  با افتتاح اتوبان پیامبر اعظم (ص) واقع در مسیر ( زنجان ، تبریز ) و نبود ایست بازرسی در آن محل، شرایط مساعد قاچاق کالا برای قاچاقچیان سود جو هموار شده است که امیدواریم با اتخاذ تدابیر امنیتی و بازرسی این مشکل نیز حل شود.
در ادامه جلسه مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری و دبير كمسيون مبارزه با قاچاق كالا وارز استان ، به قاچاق کالا با ارزش سالانه 20 ميليارد دلار در كشورمان اشاره كرد و گفت :  66 درصد كالاهاي قاچاق از مرزهاي غربي ، 21 درصد از مرزهاي جنوبي و مابقي از ساير نفاط وارد كشور ما می شود.
ایوب حقيقي در ادامه از خلاء قانوني مبارزه با قاچاق كالا صحبت كردو افزود: قاچاقچيان از فقدان قانون سوء استفاده كرده و براي رسيدن به اهداف شوم خود راه را هموارتر مي كنند.
وي از دستگاه هاي اجرايي و مرتبط خواست تا با هماهنگي بيشتر ، انجام وظايف قانوني و ايجاد فضاي كاري مناسب، ورود و خروج قاچاق كالا را كاهش و حتي به صفر برسانند.
وی از كشف 150 هزار بطري انواع مشروبات الکلی در سال جاری خبر داد و گفت : امسال قاچاق مشروبات الکلی، بالاترین شاخص را به خود اختصاص داده است.
حقیقی در پایان مبارزه با قاچاق كالا را پر اهميت خواندو گفت: قاچاق كالا ويروسي اقتصادي است که اقتصاد جامعه را فلج مي كند.

======================================

سوء استفاده از احساس پاک مردم در مراسم عزای حسینی ممنوع است .       

مدیر کل سازمان تبلیغات استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بایستی از هیئات عزای حسینی  هرگونه وسیله عوام فریبی از جمله طوق که ریشه استعماری  در قالب صلیب را دارد جمع شود، تاکید  کرد که مراسمات  خرافه از جمله گهواره گردانی که موجب سوء استفاده از احساس پاک مردم است ممنوع به شمار میرود .

حجت الاسلام والمسلیمن حمید عظیمی در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی در شهرستان میانه  از تدوین منشور عزاداری در ماه محرم خبر داد و گفت : این منشور با آسیب شناسی در هیئات مذهبی تهیه شده که به متولیان تمامی مجالس مذهبی استان ابلاغ خواهد شد.
وی در ادامه از ساماندهی مداحان و هیئات حسینی در استان خبر داد و گفت : عدم استفاده از وجود علما و وعاظ در مجالس حسینی آفت بزرگ ماه محرم به شمار می رود که در این راستا 1400 روحانی اعزامی در استان داشتیم و در شهرستان میانه 140 نفر روحانی برای محرم داریم که از نظر آماری نسبت عرضه با تقاضا در امر تبلیغ برابری نمی کند .
حجت الاسلام والمسلمین عظیمی در پایان وظیفه حوزه علمیه را تربیت افرادی برای تبلیغ دین عنوان کرده و گفت:  شبکه توزیع این افراد نیز  سازمان تبلیغات است تا با استفاده از وجود این علما و روحانیون قصوری در تبلیغ دین از جمله برگزاری مراسم ویژه محرم صورت نگیرد.
همچنین در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا حامدی تبیین صحیح فلسفه عاشورا را گره گشای زندگی انسانها عنوان کرده گفت: هیئات حسینی و روحانیت معظم دو بازوی سازمان تبلیغات اسلامی در برابر مقابله با دشمنان اسلام و پیام رسانان اسلام و ارزشهای آنها هستند . امام جمعه میانه اضافه کرد که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی شهرستان میانه چند سالی است که تشکیل یافته و کمابیش توانسته است منشاء اثر بوده ،از تشددها و مشکلاتی که بر اثر عدم هماهنگی بوجود آمده بکاهد .
نماینده ولی فقیه در میانه ساماندهی و قابل استفاده تر شدن عزای حسینی را از مهمترین اهداف این ستاد عنوان کرده گفت : دشمن در جهت انحراف برنامه های عزای حسینی دسیسه چیده و بدست خودمان سعی در کم رنگ کردن این مراسم معنوی دارد .
حاج آقا حامدی در پایان بر وظیفه علما و مسئولین ذی ربط در این ستاد ، به عنوان اهالی فهم و درک برای مقابله با خرافات در دین از جمله مراسم عزای حسینی تاکید کرده خواستار هدایت صحیح این برنامه ها به سمت روشنگری و هدایت مردم شد .
فرماندار شهرستان میانه نیز در این جلسه  تاکید کرد که علما و روحانیون بایستی پرچم عزای حسینی را بدست گرفته و در هدایت درست این عزا بکوشند .
خلفاپور با گرامیداشت فرارسیدن ماه عزای حسینی افزود : در حوزه مسائلی که بایستی از مراسم عزای حسینی زدوده شود از جمله خرافه ها و انحرافها ، با دقت نظر عمل شده و اطلاع رسانی شود تا سوء تبعات آن را شاهد نباشیم .
 
=======================================

از خادمان حسینی دانشگاه پیام نور میانه تجلیل شد       

امام جمعه میانه در جمع دانشجویان  دانشگاه پیام نور مرکزمیانه به خطرات وپیامدهای عرفان های کاذب و ساختگی اشاره کرد و گفت : انسان تنها با ترک گناه و عمل به واجبات است که به تعالی  می رسد و امام حسین ( ع ) بهترین الگو برای صعود و حرکت به سمت تعالی است .

حجت الاسلام والمسلمین  حامدی با بیان اینکه خدا در تمام لحظات زندگی در کنار ماست  گفت : خدا از رگ انسان به خود انسان نزدیکتر است و انسان با توکل براو و توسل به ائمه اطهار باید راه را از چاه باز شناسد.
در پایان مراسم از دانشجویانی که برای برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری سید وسالار شهیدان  با عنوان خادمان حسینی فعالیت دارند  تجلیل شد .
گفتنی است دانشجویان پیام نورمرکز میانه در عملی فرهنگی با شیوه ابتکاری ، به طراحی و ساخت ماکت ضریح امام حسین ( ع )  با ارتفاع 80/1 و به عرض 2 متر پرداخته اند.که هزینه ساخت ضریح بیش از 20 میلیون ریال عنوان شد.
 
=======================================

دادگاه عمومی در بخش کندوان میانه ایجاد می شود       

رئیس کل دادگستری استان در جمع مردم ترک بخش کندوان میانه با بیان تاثیرات مثبت وجود تشکیلا ت قضایی و همچنین تامین امنیت مردم و تقاضای مسولان محلی برای ایجاد دادگاه عمومی بخش، گفت: اقدامات اولیه برای تاسیس دادگاه عمومی انجام شده و برای ایجاد هرچه سریعتر آن تلاش می کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین شریفی وجود امنیت را در پیشرفت مادی ومعنوی انسانها مهم خواند و گفت: تجربه نشان داده است حضور در مساجد،  شرکت در مراسم مذهبی و ارتباط با روحانیون در کاهش جرایم و ایجاد امنیت تاثیر گذار است.
وی به عملکرد خوب شوراهای حل اختلاف شهرستان میانه اشاره کردو گفت: با تلاشهای صادقانه اعضای شورا در برقراری صلح وسازش بین طرفین دعوا، ورود پرونده ها به دادگستری شهرستان کاهش پیداکرده است.رئیس کل دادگستری استان  همچنین در بازدید از دادگستری شهرستان میانه، از فعالیت های دادگستری این شهرستان ابراز رضایت کردو خواستاررفع نواقصات موجود شد.
 
=======================================

كمبود آب وخشكسالي يك موضوع جدي       

فرماندار شهرستان ميانه با اشاره به اينكه مقايسه وضعيت آب كشور با سطوح تعريف شده جهاني بر اساس ميزان مصرف آب نشانگر اين است كه كشور ايران با بحران آب روبروست گفت: محدوديت ذاتي منابع آب از مهمترين چالشهاي بخش آب در كشور است.
خلفاپور در نشست كارگروه مديريت بحران شهرستان ميانه با موضوع كمبود آب و خشكسالي در سال جاري افزود:كمبود آب وخشكسالي يك موضوع جدي جهاني است و كشور ما نيز سالهاست كه با اين موضوع درگير است و استان آذربايجان شرقي هم يكي از استانهاي خشك و كم آب محسوب ميشود.
وي در ادامه خواستار مقابله دستگاههاي ذيربط علي الخصوص در حوزه هاي كشاورزي ،امور آب و آب وفاضلاب با پيامدهاي خشكسالي و كمبود آب شد و تاكيد كرد كه مقابله با پيامدهاي كم آبي و خشكسالي زماني موفق است كه با پيش بيني و برنامه ريزي دوره هاي خشكسالي و ايجاد ظرفيتهاي لازم ،هم در بعد تامين و هم در بعد مصرف با روش پايدار به عبور از اين بحران نائل شويم.
خلفاپور با بيان اينكه آب گنجينه مشترك انسانهاست كه بايد به نسلهاي بعدي سپرده شوداضافه كرد:بايستي با كار كارشناسي و گروهي و تدوين برنامه هایي از هدر رفتن آبهاي موجود جلوگيري كنيم ، زيرا هزينه اي كه براي تامين آب اختصاص مي دهيم بسيار بالا ست و بايد با اعمال الگوي مصرف آب در بخشهاي كشاورزي و شرب البته متناسب با شرايط اقليمي برنامه جامعی براي حفاظت كمي و كيفي منابع آب كشور تهیه و با تدوين روشهاي مديريتي نو براي مقابله با خشكسالي در رفع مشكل عظيم خشكسالي بكوشيم.
 
=======================================

منبع و ماخذ خبرها : وب سایت فرمانداری محترم میانه mianeh.gov.ir