- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۱/۰۲/۱۶

فرماندار ميانه: اين تنور همچنان بايد گرم بماند

 
 

فرماندار ميانه:
اين تنور همچنان بايد گرم بماند


تلاش هاي مجموعه مديريتي شهرستان در جهت جلب توجه سرمايه گذاران به فرصت هاي اقتصادي شهريتان ميانه نتيجه داده است و به لطف خدا جنب و جوش زايدالوصفي در فضاي اقتصادي اين شهرستان ايجاد شده است.
 فرماندار شهرستان ميانه با اعلام اين مطلب در نشست صبح امروز خود با خبرنگاران ميانه گفت: عملكرد رسانه هاي جمعي شهرستان در همراهي با تلاش هاي مجموعه مديريتي بسيار مطلوب بوده و فضاي خبري و رسانه اي مورد انتظار را پيرامون همايش جذب سرمايه گذاري در اين شهرستان شكل داده است.
خلفاپور با اشاره به دستاوردهاي برگزاري اولين همايش بررسي فرصت هاي سرمايه گذاري شهرستان ميانه گفت: پس از برگزاري اين همايش و بازتاب رسانه اي آن در سطح استان و كشور تماس ها و مراجعات زيادي در اين راستا صورت گرفته و فعالان بخش هاي مختلف سرمايه گذاري با كنجكاوي اخبار مربوط به زمينه هاي جديد سرمايه گذاري در اين شهرستان را دنبال مي كنند.
رئيس شوراي اداري شهرستان ميانه ادامه داد: تاثير اين حركت تا جايي بوده كه حتي در چندين مورد برخي از مديران كل و مسئولين ارشد استاني نيز با بنده تماس گرفته و با هدف بررسي شرايط جديد و زمينه هاي ايجاد شده در بخش هاي مختلف صنعت و توليد در اين شهرستان جوياي اخبار بيشتري در اين مورد شده اند.
خلفاپور با اشاره به نقش مسئولان در فراهم سازي زمينه علاقه مندي سرمايه گذاران براي ورود به شهرستان اظهار داشت: در يك طرف اين قضيه صاحبان سرمايه قرار دارند كه همانطور كه قبلاً هم گفته ام همچون آهويي رمنده بسيار حساس و حسابگر هستند و با كوچكترين تحريكات منفي فرار مي كنند و در سوي ديگر اين ماجرا مسئولان دستگاه هاي اداري و اجرايي هستند كه بايد با تمام توان و بسيج كليه امكانات و ظرفيت هاي خود در خدمت اين حركت بوده و همه همكاري ها و مساعدت هاي لازم را براي استقبال از طرح هاي كشاورزي، صنعتي و بازرگاني و گردشگري به عمل آورند و هيچ دستگاهي حق ندارد حتي يك ارور (erore) ساده بدهد.
 فرماندار شهرستان ميانه با ذكر چندين مورد مراجعه سرمايه گذاران به فرمانداري كه اخيراً و پس از برگزاري همايش در تهران صورت گرفته است گفت: فردي مراجعه كرده كه از چهره هاي فعال اقتصادي در عرصه جهاني است و در بيش از 30 يا 40 كشور دنيا در بخش هاي مختلف توليدي و تجاري فعاليت دارد و اعلام كرده است كه حاضر است منابع مالي لازم براي اجراي چندين طرح بسيار بزرگ را تأمين نمايد و تسهيلاتي به مراتب راحت تر و ارزانتر از بانك ها در اختيار فعالان بخش صنعت و كشاورزي قرار دهد. همينطور شخصي براي ساخت يك هتل و مجتمع اقامتي بسيار بزرگ و مجهز تقاضاي همكاري و صدور مجوز و اعطاي زمين نموده است و ... كه همه اين ها نشانه هاي خوبي از اثربخشي تلاش هاي ما در اين راستا هستند.
رئيس كارگروه برنامه ريزي و امور زيربنايي شهرستان ميانه هم چنين گفت: بيشترين تقاضاي زمين براي استقرار واحدهاي صنعتي و توليدي معطوف به شهرك ها و ناحيه هاي صنعتي مي باشد و لازم است ما با سرعت و جديت تمام با افزايش ظرفيت اين شهرك ها و تقويت و توسعه زيرساخت ها و بالابردن امكانات آن ها جوابگوي اين تقاضاها باشيم چرا كه هيچ يك از سرمايه گذاران به خارج از شهرك هاي صنعتي حتي فكر هم نمي كنند و اصولاً با توجه به سيستم تعريف شده براي صنعت كشور غير از اين به هيچ طريق ديگري امكان برخورداري از تسهيلات و فرصت هاي موجود وجود ندارد.
 فرماندار ميانه با اذعان به كمبودها و نقص هاي عمده در بخش هاي رفاهي و گردشگري در شهرستان ميانه افزود: متاسفانه بيشتر مهمانان و كساني كه براي بررسي فرصت ها و شرايط موجود به ميانه سفر مي كنند از ضعف شديد در بخش هاي رفاهي و خدماتي و مراكز اقامتي گله مند هستند و از نبود فضاي مطلوب براي اسكان و پذيرايي ابراز نارضايتي مي كنند به طوريكه از نظر آن ها بهترين هتل شهر ما در حد يك مسافرخانه خوب مي باشد.
 فرماندار در اين زمينه افزود: براي جبران اين كمبودها توصيه هاي اكيد به برخي از دستگاه هاي مسئول در اين زمينه داشته ايم و تلاش مي كنيم ضمن استقبال از طرح هاي جديد برخي از طرح هاي رفاهي و تفريحي را كه به دلايلي به بن بست رسيده بودند مجدداً حمايت كرده و امكان اجرايي شدن آن ها را فراهم آوريم.
در ادامه اين نشست فرماندار ميانه به سئوالات مطرح شده از سوي خبرنگاران رسانه هاي جمعي پاسخ گفت. خلفاپور در پاسخ به سئوال گل محمدي مدير سايت شهرداري ميانه كه پرسيد در زمينه هاي فرهنگي چه تدابيري را در نظر داريد تا فضاي فرهنگي شهرستان به شكل مطلوبتري بهبود يافته و از جذابيت هاي لازم براي اقشار متفاوت برخوردار شود؟؛ با تاكيد بر اهتمام به ايجاد امكانات رفاهي و تفريحي در شهرستان ميانه پاسخ داد: با برخي از دستگاه هاي ذيربط در اين زمينه نشست هاي تخصصي برگزار كرده و سفارش هاي جدي به آنان نموده ايم كه فعاليت هاي خود را در اين زمينه گسترش دهند و شرايط آسانتري را براي احداث اين واحدها فراهم آورند. با اعضاي جديد هيئت رئيسه شوراي شهر هم نشستي داشته ايم و جاي اميدواري است كه مجموعه شورا و شهرداري در اين راستا پيشگام بوده و موانع را از سر راه سرمايه گذاران بردارند. فرماندار تصريح كرد: مردم بايد از فضاي مناسب براي گردش و تفريح و ارضاي نيازهاي روحي و بروز هيجانات خود بهره مند باشند و وظيفه دستگاه هاي مسئول ايجاب مي كند كه اين فضا را فراهم نمايند.
احمدي از قافلان پرسيد: چه بسته هاي حمايتي براي استقبال از سرمايه گذاران آماده كرده ايد؟ كه فرماندار در پاسخ گفت: بسته هاي حمايتي اعلام شده از سوي دولت در بخش هاي توسعه كشاورزي و صنعت همچون سال گذشته و البته امسال به نحو بهتر و مطلوبتر در اختيار متقاضيان قرار داده مي شود و ما امسال مجموعه طرح هايي را در بخش هاي مختلف كشاورزي و صنعت با ارزش اعتباري حدود 30 ميليارد تومان تهيه كرده و به دستگاه هاي استاني ارائه كرده ايم كه سرمايه گذاران مي توانند با استفاده از اين طرح ها از حمايت هاي دولت برخوردار شوند.
امامي خبرنگار سايت ميانالي ديگر سئوال كننده اين جلسه بود كه پرسيد: چرا مهندس حسيني در جلسه تهران حضور نداشت و نماينده ها ظاهراً هنوز داراي اختلاف نظر هستند و منتخب دور بعدي مجلس هم كه در آن همايش حضور داشت مسائلي را مطرح كرد كه به نظر اختلاف برانگيز هستند، با اين وجود آيا هنوز هم فكر مي كنيد اختلاف در بين مسئولين وجود ندارد؟ فرماندار با تاكيد بر اين كه در شرايط فعلي مهمترين خواست و مطالبه مردم ما وحدت و يكپارچگي در ميان مسئولين است پاسخ داد: ما كوچكترين علاقه اي براي ورود به اينگونه مسائل نداريم. پرداختن به اين مسائل حتي تيترش هم ناپسند و مضر است، رويكرد ما در اين حركت صرفاً مسير اقتصادي و اهداف توسعه صنعت و كشاورزي است و بارها هم تأكيد كرده ايم كه تمامي كساني كه در جايگاه هاي مختلف در اين شهرستان داراي نقش و اثر هستند با كنار گذاشتن اختلافات سياسي هر چه در توان دارند در جهت موفقيت اين حركت پيش بياورند. علت عدم حضور آقاي حسيني مأموريتي بود كه از سوي سازمان محل خدمت ايشان برايشان محول شده بود و ايشان در تماس تلفني كه با بنده داشتند از بابت عدم حضورشان عذر خواهي نمودند. البته برخي موارد هم هست كه احتمالاً با پشتوانه برخي هدايت ها و حمايت ها مطرح مي شوند و اهداف خاصي را دنبال مي كنند كه اين ها را ما به طور كل مردود مي دانيم و اهميتي نمي دهيم چرا كه اينگونه رفتارها و حركت ها خودبخود از سوي مردم رد شده و مورد غضب مردم قرار خواهند گرفت. مواردي هم هست كه غرض خاصي در بيان آن ها وجود ندارد و همين طوري از سوي برخي ها مطرح مي شود كه اهميت چنداني ندارند. خوشبختانه بيشتر برخوردها با اين قضيه در جهت حمايت و پشتيباني بوده و جهت گيري هاي مخالف با اين حركت به قدري بي اثر و ناچيز بوده كه به طور مطلق تاثيري در روند امور نداشته و نخواهد داشت.
خلفاپور افزود: انتظار از مطبوعات و رسانه ها اين است كه با پرداختن به جنبه هاي مثبت اين حركت در راستاي قويت و اثربخشي آن گام بردارند و احياناً اگر كلمات آزار دهنده و مسموم كننده و نامطلوبي از سوي كساني به زبان آورده مي شود اجازه ندهند اين كار بسيار بزرگ و حركت اصيل را كه به مدد الهي امروز در اين شهرستان شكل گرفته است تحت تاثير قرار دهد. رئيس شوراي اطلاع رساني شهرستان ميانه كه سخنان خود را با تقدير و تشكر از مطبوعات و رسانه هاي شهرستان آغاز كرده بود در خاتمه نيز با تاكيد بر اهميت كار رسانه اي در اين خصوص گفت: مطبوعات و رسانه ها بايد با كار تبليغاتي و پرداختن از زواياي مثبت به اين مقوله تنور اين حركت را گرم نگه دارند و با قابليت هايي كه بنده از فعالان عرصه خبر و مطبوعات اين شهرستان سراغ دارم انشاالله اين مأموريت خطير را به خوبي به انجام مي رسانند.

 

1
1