- ارسال کننده: محمد محمدی تاریخ: ۸۹/۰۹/۲۸

چگونه مسائل و مشکلات میانه را با مسئولین در میان بگذاریم.

دوستان عزیز و اعضای محترم سایت و مسئولین و مدیریت زحمتکش سایت

مطالبی که در سایت قرار میگیرد بویژه بنده ، هیجوقت برای امتیاز آوردن و بالا بردن رتبه در سایت و ... کاری نمیکنم و اگر مطلبی در سایت می نویسم صادقانه و از روی اعتقاد انسانی است که بتوانم اطلاعاتم را با دیگران به اشتراک گذاشته و در حد توان در خصوص مطالب دیگران نظراتم را بیان کنم هم برای توسعه افکار خودم و هم کمکی برای دیگران اگر مفید باشد. و مهمتر از همه شاید کاری برای این شهر عزیز انجام دهیم.

اما در خصوص مطلب "چگونه مسائل و مشکلات میانه را با مسئولین در میان بگذاریم." که حدود بیست روز پیش در سایت قرار دادم دوستانی لطف کرده و نظراتشان را بیان کردند ولی بالاخره به نتیجه ای نرسیدیم که :

1-آیا راهی برای انتقال مسائل به مسئولین و پیگیری از آنها وجود دارد؟

2- اگرچنین امکانی وجود ندارد پس به فکر ایجاد چنین راههایی باشیم؟

3- اگر این راهها وجود دارند آنها را پیدا کرده و استفاده کنیم.

به نظر من حل این مساله از چنگ با عراق، رفتن بشر به کره  ماه، کشف آتش و حل مسائل پیچیده ریاضی، و ... سخت تر نیست بویژه که دوستان از هر سن و تجربه و تحصیلات و داخل کشور و خارج نشین و بازاری و استاد دانشگاه و دکتر و مهندس و الحمدلله همه هم دارای مراتب بالا، در  این سایت فعالند کمکی کنند که بتوانیم مسئولان را در جریان مشکلات قرار داده و از آنها در خصوص کارهایشان جواب مناسب اخذ کنیم.

قدر این سایت و اینترنت را بدانیم که ده پانزده سال پیش چنین امکانی نبود و ما امروز به راحتی از منزل با مسئولین و دوستان میتوانیم در ارتباط باشیم. فکر کنیم که برنامه امسال سایت میانالی همین پیدا کردن راهی برای سوال از مسئولین و دریافت جواب از آنها باشد. همین هم کار بزرگی خواهد بود برای مردم میانه.

به نظر من یک صفحه با عنوان "مسئولین بخوانند" در سایت باز شود و در آن افراد سوالات شهری را مطرح کنند و اگر افراد دیگری در جریان هستند امضا کنند تا بتوان کاری کرد.

اقلا در خصو ص شورای شهر و نمایندگان میتوان کاری کرد و از نفوذ آنها در انتخاب سایر مدیران، بر مدیران دیگر فشار لازم برای پاسخگویی ایجاد کرد.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

در خصوص طرح مسائل و مشکلات شهری در سایت میانالی به جای پراکنده کاری و گله و ... به نظر من بهتر است از طریق همین

سایت میانالی تمهیداتی فراهم شود که با امضای اعضا سایت نامه هایی در خصوص مسائل مختلف و مشکلات شهر به مسئولین مربوطه یا اداره مربوطه به صورت ایمیل با رونوشت به دیگر مسئولین شهردر صورت نیاز ارسال و نتایج و جوابیه آنها هم در همین سایت قرار گیرد تا همه شهروندان و اعضا در جریان قرار گیرند. فایده حداقلی این کار آنست که اعضا در جریان میزان مسئولیت پذیری آنها قرار گیرند. شاید آنها واقعا از مشکلات خبر ندارند. به نظر شما آیا چنین چیزی امکان دارد لطفا راهنمایی کنید.

البته مسئولین محترم سایت نیز در این رابطه نظر بدهند و امکان انجام چنین کاری از طرف سایت را مشخص کنند.