- ارسال کننده: تنهای میانه تاریخ: ۹۵/۰۲/۱۳

معلولیت اسد الله عظیمی مانع رسیدن به اهداف ورزشی نشد

000

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میانا، عظیمی در دومین روز این رقابت‌ها، در کلاس F53 با رکورد ۷ متر و ۳۶ سانتی متر مدال طلا را برای خود و این واحد دانشگاهی به ارمغان آورد و توانست برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه ثبت کند.

این ورزشکار جانباز در پرتاب دیسک نیز توانست نشان نقره و سهمیه پاراالمپیک ریودوژانیرو برزیل را برای کشور عزیزمان ایران کسب کند.

مسابقات بین المللی دوومیدانی معلولین فزاع – امارات با حضور ۶۸۰ ورزشکار از ۴۹ کشور جهان به میزبانی کشور امارات برگزار شد.

کاروان ایران با ۴۳ ورزشکار در این رویداد بزرگ ورزشی که پس از پاراالمپیک و مسابقات جهانی، سومین مسابقه بزرگ در دوومیدانی معلولین به شمار می‌رود، حضور یافته است.

بدین منظور پایگاه خبری میانا گفتگویی کوتاه با این ورزشکار موفق میانه ای داشته است؛

111

میانا:: لطفاً خودتون برای مخاطبین ما معرفی کنید.

بنده اسد الله عظیمی جانباز قطع نخاع متولد ۱۳۳۸

میانا:: از چه سالی فعالیت ورزشی خود را شروع کرده اید؟

از سال ۱۳۶۸ فعالیت های ورزشی خودم را شروع کردم و تا به امروز ادامه دارد، از خدا می خواهم تا زمانی که جان در بدن دارم برای کشورم و دیار خود میانه افتخار آفرینی کنم.

میانا:: چه مدت است ورزش حرفه ای انجام می دهید؟

مدت ۲۸ سال است هم ورزش حرفه ای و مربی گری جانبازان و معلولین را بر عهده دارم.

میانا:: چند سال پرتاب دیسک کار کرده اید؟

بنده ۵ سال در رشته ورزشی پرس سینه و بعد از آن به علت ضعف جسمانی دو میدانی (پرتاب وزنه و دیسک) را شروع کردم و تا به امروز ادامه دادم.

میانا:: نقطقه قوت شما چیست؟

نقاط قوت یک ورزشکار می تواند تمرین مداوم و اراده قوی باشد و بنده هم با انجام تمرینات سخت و طاقت فرسا خودم را در شرایط ایده آل نگه داشتم.

کسی مثل هیچ گاه همانند بسیاری از هم سن و سالان خود در خانه ننشسته و نگفته ام ۵۷  سال دارم و دیگر پیر شده ام، و این به عنوان یک رمز پیروزی و موفقیت بوده است.

میانا:: حمایت ادارات و سازمان ها و مسئولین از شما چگونه بوده است؟

اولاً بنده هیچ توقعی از هیچ کس نداشته و ندارم، درست است که  ورزش قهرمانی یک مقوله زمان بر و پر هزینه است، تا یک ورزشکار به طور حرفه ای این راه را در پیش بگیرد، در کل باید بگویم از هیچ اداره و یا ارگانی از نظر مادی  کمکی نشده است.

222

میانا:: هزینه هایی مثل ایاب و ذهاب به عهده خودتان است؟

ایاب و ذهاب تیم ملی فقط در زمان اردو از طرف فدراسیون داده می شود.

میانا:: علت موفقیت شما؟

اراده و پشتکار خودم و کمک خانواده ام که همیشه مشوق اینجانب بودند.

میانا:: توصیه به دیگران؟

توصیه من به عنوان یک برادر کوچک و یک ورزشکار به جوانان عزیز این است که به سمت ورزش کردن روی بیاورند، چرا که عقل سالم در بدن سالم است و روح و جسم آدمی را تقویت می کند .

میانا:: از افتخاراتی که تا کنون کسب کردید هم برای مخاطبین میانا بگید…

در سال ۱۳۷۷ در مسابقات جهانی انگلستان توانستم دو مدال طلا را برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورم.

مقام دومی پرتاب دیسک در مسابقات جهانی نیوزیلند، مقام سومی پرتاب دیسک کلاس ترکیبی اف ۵۲، اف ۵۳ و اف ۵۴ در مسابقات جهانی برزیل، دو مدال طلا پرتاب دیسک و وزنه در مسابقات آسیایی و اقیانوسیه در کشور مالزی، مدال طلای مسابقات جهانی چین تایپه و پاراالمپیک آتن و در مدت ۲۰ سال فعالیت ورزشی، کسب بیش از ۴۰ مدال رنگارنگ طلا، را در کارنامه ورزشی خود دارم.

میانا:: در پایان اگر صحبتی دارید بفرمایید؟

نخیر بنده هم از شما و همکارانتان در پایگاه خبری میانا به خاطر توجه ویژه به امر ورزش و ورزشکاران میانه ای نهایت تقدیر و تشکر را دارم و امیدوارم تا توان در بدن دارم برای کشور خود افتخار آفرینی کنم.

 

1
1