- ارسال کننده: میثم عظیمی. تاریخ: ۹۵/۰۲/۰۸

گاف شهرداری، خرزهره ها را سربریدند!!

پارسال با فرارسیدن فصل سرما، شهرداری میانه اقدام به کاشت قلمه هایی از خرزهره در بلوار شهدای زینبیه (جاده ترانزیت) کرد که از برای کارشناسان کشاورزی و باغبانی انجام این کار در این فصل از سال تعجب برانگیز و حیرت آور بود.

حدس اهالی فن، براین بود که سازگارسازی این گیاهان قبل از انتقال آنها به فضای آزاد آن هم در این فصل از سال انجام شده است، اما پلاستیک کشی های هراسان، عجولانه و صدالبته بی تأثیر این گیاهان در فصل زمستان، کارشناسی بودن این اقدام را با تردید مواجه نمود.

 

تا این که فروردین امسال پلاستیک ها که برداشته شد، گیاهان زردروی و خشکیده بودند. اوایل اردیبهشت با قطع امید از احیای خرزهره ها در نهایت به سربریدن آنها دستور داده شد. خرزهره ها از بیخ خارج شده و یا به امید باززایی مجدد کف بر شدند و این سرمایه گذاری غیرکارشناسانه شهرداری به سهولت هر چه تمام تر به هدر رفت.

به هزینه حدود 3000 اصله قلمه خرزهره با قیمت 3 تا 7 هزار تومان اضافه کنید هزینه های کاشت، پلاستیک کشی و حذف این گیاهان. یادمان نمی رود جدول کشی ها، حفاری ها و ... اشتباه و غیرکارشناسی در نقاط مختلف شهر و برچیده شدن مجدد آنها بعد از این آزمون و خطای همواره منتهی به خطا و پشیمانی.

حال مقصر کیست؟ آیا برای این کار نپخته مشاوره ای دریافت شد؟ و اگر دریافت شده کدام کارشناس این اقدام ناشیانه را مشاوره داده است؟ پاسخگوی هدررفتن این بیت المال کیست؟

 

 

نویسنده: سلیمان جمشیدی http://www.m-iau.ac.ir/blogs/jamshidi

 

با تشکر از آقایان محمد مشایخی، مهدی حسنی و دکتر حسن نورافکن

1
1