- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۰/۱۱/۲۸

خطر مسموميت‌هاي الكلي را جدي بگيريد

مسموميت با مشروبات الکلي تقلبي يکي از خطرناک‌ترين مسموميت‌هاست که گاهي منجر به مرگ مي‌شود. از آنجايي که در کشور ما فروش، توليد و مصرف مشروبات الکلي غيرقانوني است، امکان سودجويي و تقلب در توليد آن بسيار بالاست...

امروزه گزارش دقيقي در مورد ميزان مصرف الکل در کشور در دسترس نيست اما افزايش آمار مسموميت‌ و حتي مرگ به وسيله مشروبات الکلي حکايت از آن دارد که مشروبات الکلي غيراستاندارد و تقلبي سلامت جوانان را هدف گرفته است.

چندي پيش در اصفهان 30 نفر دچار مسموميت با الکل شدند که از اين تعداد 5 نفر جان باختند. اين حوادث و گزارش‌هاي مشابه آن که در شهرهاي ديگر مانند هرمزگان نيز اتفاق افتاده آن‌قدر نگران‌کننده است که جا دارد اطلاع رسانی دقیقی در مورد آن صورت گیرد. چرا که با توجه به موارد اشاره شده و آمارهای جدیدی که در شهرهای دیگر منتشر می شود، خطری جدی در کمین مصرف کننده گان مشروبات الکی است.

در همین راستا متخصصان پزشکی اظهار می کنند که در ساخت این گونه مشروبات الکلي که اخیراً باعث تلفات انسانی شده،، از الکل چوب (متانول) استفاده شده است.

------------------

متأسفانه در شهرستان میانه در طول چند هفته اخیر تعدادی از همشهریان که صدافسوس تعداد زیادی از آنها جوان بودند بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی جان خود را از دست دادند.

این موضوع ، اقدامات جدی و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه را ضروری می کند.

----------------------

متأسفانه خبر مرتبط :

 مرگ تلخ تعدادی جوان در میانه بر اثر استفاده از مشروبات مسموم

http://www.miyanali.com/hamed65/280

1
1