- ارسال کننده: حسین بهتری تاریخ: ۹۰/۱۱/۰۵

تقدیر از کاپیتان شهبازی

 دبیر جشنواره شهروند برگزیده گفت: همزمان با برگزاری شهروند برگزیده از 114 نفر از جمله کاپیتان شهبازی تقدیر می شود.

به گزارش مهر، سرهنگ جعفر شرافتی پور پیش از ظهر چهارشنبه  درباره جشنواره شهروند برگزیده گفت: نیروی انتظامی با برگزاری این جشنواره در سال 90 ، قصد دارد از شهروندانی که در حوزه مسئولیت شناسی، رفتارهای نودوستانه و ایثارگرانه در سال های گذشته و امسال تلاش کردند، تقدیر کند چرا که این رفتارهای متعالی و ارزش مدار، مبتنی بر آموزه های دینی، اجتماعی و اخلاقی است.

وی افزود: شاید برخی این سئوال در ذهنشان مطرح شود که دلیل برگزاری چنین جشنواره ای از سوی نیروی انتظامی چیست؟ در پاسخ باید گفت، نیروی انتظامی و دیگر سازمان های دخیل، برای ایجاد امنیت در کشور نمی تو اند تنها متکی به توانمندی های خود باشد به همین منظور برای استقرار امنیت در جامعه نیازمند مشارکت های مردمی هستیم تا بتوانیم امنیت را با کمک آنان در کشور محقق سازیم.شرافتی پور تصریح کرد: قطعا شهروندانی که در مسیر تحقق امنیت در کشور تلاش می کنند، انتظار دارند که مسئولان و سازمان ها این رفتارها را مشاهده کرده و قدردانی کنند.

 دبیر جشنواره شهروند برگزیده، یادآور شد: نیروی انتظامی نیز به منظور تقدیر از رفتارهای شهروندانی که موجب ایجاد امنیت در حوزه اجتماعی و روانی می شوند و همچنین ایجاد انگیزه در دیگر شهروندان، این جشنواره را برگزار می کند.

 سرهنگ شرافتی پور توضیح داد: برگزاری این جشنواره ابتدا به تمامی معاونان اجتماعی سراسر کشور ابلاغ و در دو مرحله استانی و ملی طراحی شد که در مرحله استانی در 31 استان کشور شهروندان برگزیده توسط کمیته های داوری استان ها انتخاب و براساس رفتارشان رتبه بندی و سپس از بین آنان، سه نفر از هر استان برای شرکت در مرحله ملی انتخاب شدند.

وی درخصوص معیارهای مدنظرگرفته برای انتخاب شهروندان برگزیده از سوی کمیته داوری،گفت: به عنوان مثال، رفتاری که در حوزه امنیت اجتماعی موثر بوده و منجر شده افراد دیگر از مخاطرات نجات یافته و مانع از بروز خسارت به جان و مال آنان شده و یا این رفتار تا چه میزان توانسته هزینه های عمومی را کاهش دهد از جمله این شاخص های می باشد.

 دبیر جشنواره شهروند برگزیده، تصریح کرد : اسامی شهروندان منتخب در 31 استان کشور به دبیرخانه مرکزی اعلام شد و در نهایت از 114 نفر از شهروندان برگزیده در مرحله ملی این جشنواره تقدیر می شود.

1
1