- ارسال کننده: کامران قره داغی تاریخ: ۹۳/۰۶/۳۱

علاقه به تحصیل، آدم را دانشجوی دکترا میکند حتی در ۷۰ سالگی!

گفتگوی آنا با مسن‌ترین دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی  واحد میانه

علاقه‌ به تحصیل، آدم را دانشجوی دکترا می‌کند حتی در ۷۰ سالگی!

خبرگزاری آنا: سن و سالش در دانشگاه به او عنوان مسن‌ترین دانشجوی دانشگاهش را هدیه داده اما تنها چیزی که برایش مهم نیست عددی است که شناسنامه نشان می‌دهد؛ او امروز به عنوان نفر اول پذیرفته‌شدگان مقطع دکترا برای ثبت‌نام به دانشگاهش رفت یعنی واحد میانه

 

 

مهندس علی پزشکی از امروز در حالی دانشجوی رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی – ادویه‌ای و عطری دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه در مقطع دکترا می‌شود که دیروز با دفاع از پایان‌نامه‌اش، تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رساند. او دیروز در حضور استادان و اعضای خانواد‌ه‌اش از پایان‌نامه خود با عنوان «اثر ورمی کمپوست و محلول پاشی اوره بر صفات مورفوفیزیولوژیک و بازده اسانس گیاه دارویی ترخون» دفاع کرد.

پزشکی به عنوان مسن‌ترین دانشجوی واحد میانه، متولد 1324 از شهرستان میانه است، او هنرآموز سابق هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و بازنشسته اداره آموزش و پرورش بوده و مدرک کار‌شناسی مکانیک را از دانشگاه پلی تکنیک تهران اخذ کرد و در نیمسال 92-91 در مقطع کار‌شناسی ارشد رشته علوم باغبانی از این واحد دانشگاهی پذیرفته شد.

جلسه دفاعیه پزشکی روز گذشته (یکشنبه 30 شهریور93) در محل سالن اجلاس ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد میانه با موفقیت برگزار شد. وی که نخستین پذیرفته شده مقطع دکترای تخصصی در رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی- ادویه‌ای و نوشابه‌ای واحد میانه در آزمون دکترای سال 93 نیز هست، دومین دانشجوی مسن در مقطع دکتری در استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

علی پزشکی دارای سه فرزند دختر بوده که هر سه آنان در حرفه پزشکی در شهرستان میانه مشغول به فعالیت هستند و همسر وی هم دبیر زبان انگلیسی بوده و در میانه مشغول تدریس است.

گفتگو با نخستین دانشجوی دکتری واحد میانه و دومین دانشجوی مسن دکتری در آذربایجان شرقی

ادامه تحصیل آقای پزشکی در مقطع تحصیلات تکمیلی و قبولی او در مقطع دکترای تخصصی در رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی- ادویه‌ای و نوشابه‌ای واحد میانه در آزمون دکترای سال 93 بهانه‌ای شد تا گپ‌وگفتی کوتاه درباره انگیزه و هدف او داشته باشیم.

پزشکی در ابتدای این گفتگو علاقه زیاد خود از دوران بچگی به کشاورزی را بازگو کرد و اینکه به گل‌ها و گیاهان بویژه گیاهان دارویی علاقه‌مند بوده است و همین باعث شد تا بعد از رفع موانع موجود که یکی از آنها را تحصیل فرزندان خود عنوان کرد، به تحصیلات تکمیلی در رشته علوم باغبانی بپردازد.

وی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: تمام هم و غم و سعی و تلاشم این بود تا فرزندانم تحصیلات خود را به پایان رسانده و به جایی برسند که بحمدالله این مهم انجام شد و هر سه فرزند دخترم در رشته پزشکی فارغ التحصیل شدند و اکنون در شهرستان میانه مشغول خدمت‌رسانی در حرفه مقدس پزشکی هستند.

او همچنین تصریح می‌کند دو تن از دخترانش نیز تحصیلکرده فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی هستند و در مجموع سه نفر از اعضای خانواده‌اش از خدمات این دانشگاه استفاده کرده‌اند.

علاقه وافرم به کشاورزی را به مرحله عمل رساندم

دانشجوی دکترای رشته علوم باغبانی واحد میانه با توجه به رفع موانع برای ادامه تحصیل خود در مقطع تحصیلات اظهار کرد: اینجا بود که با خود فکر کردم چیزی را که می خواهم و آرزو و علاقه‌ای را که دارم چرا به مرحله عمل نرسانم و از این مرحله بود که علاقه وافر خود به کشاورزی و گل و گیاهان دارویی را به مرحله عمل رساندم و در نیمسال 92-91 در مقطع کار‌شناسی ارشد رشته علوم باغبانی واحد دانشگاهی میانه پذیرفته شدم.

پزشکی با بیان اینکه این مقطع را با موفقیت گذرانده و دیروز(یکشنبه 30 شهریور 93) از پایان‌نامه خود دفاع کردم، ادامه داد: با توجه به قبولی این جانب به عنوان نخستین دانشجوی دکتری تخصصی در رشته علوم باغبانی گرایش گیاهان دارویی- ادویه‌ای و نوشابه‌ای واحد میانه در آزمون دکترای سال 93 امروز (دوشنبه 31 شهریور) برای ثبت نام در این رشته در دانشگاه حضور یافته‌ام.

هیچ وقت برای ادامه تحصیل و فراگیری علم دیر نیست

مسن‌ترین دانشجوی واحد میانه با توجه به هدف خود از ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار آنا گفت: در آموزش و پرورش یک هنرآموز  موفق بودم و در هنرستان با علاقه زیادی تدریس می‌کردم و اکنون بازنشسته آموزش و پرورش هستم و علاوه بر علاقه زیاد و موقعیت پیش آمده، خدمت به مردم و کشور عزیزم ایران را مهم‌ترین هدف خود از ادامه تحصیل می‌دانم.

پزشکی با بیان اینکه هیچ وقت برای ادامه تحصیل و فراگیری علم دیر نیست در توصیه‌ای به مردم و بخصوص جوانان تاکید کرد: سالها قبل، دانشگاه‌ها به گستردگی الان نبودند، امروز موقعیت‌ها فراوان هستند و با توجه به اینکه اکنون در هر شهر دانشگاه وجود دارد و بیشتر شهرها توسعه یافته هستند، چرا نباید از این فرصت ناب استفاده کرد، پس لازم است همه اقشار بویژه جوانان به تحصیلات تکمیل ادامه دهند تا برای خود، خانواده و جامعه مفید واقع شده و علم خود را در راستای خدمت به کشور افزون کنند.

دانشگاه آزاد اسلامی موقعیت‌های فراوانی برای علاقه‌مندان به تحصیل فراهم کرد

پزشکی معتقد است که دانشگاه آزاد اسلامی موقعیت‌های فراوانی برای افراد و جوانان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی بخصوص تحصیلات تکمیلی در کشور فراهم کرده است و هر کسی می‌تواند ادامه تحصیل داده و به موفقیت های علمی خود دست یابد. او از مسوولان دانشگاه می‌خواهد تا تسهیلات و شرایط بهتری را برای خانواده‌ها و دانشجویان فراهم کرده تا برای پرداخت شهریه با مشکلات کمتری روبرو شده و بتوانند ادامه تحصیل بدهند

1
1