- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۳/۰۶/۰۸

گزارش چهارمین برنامه پاکسازی رفتگران طبیعت میانه- کام تلخه رود این روزها کاملاتلخ است...

در ابتدا تسلیت عرض می کنیم درگذشت کوهنورد عزیز شهرمان را

در غم از دست دادن کوهنور عزیز شهرمان سوگواریم و این فراق دردناک را به خانواده ی محترم مشایخی و جامعه ی کوهنوردان میانه تسلیت عرض می کنیم...

 کونورد

 ****************************************************************************

با لطف ایزد منان و همدلی مردم طبیعت دوست روستای رجل آباد چهارمین برنامه پاکسازی رفتگران طبیعت میانه در این روستا انجام شد.

رجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آباد

رجل آبادرجل آبادرجل آبادرجل آباد

حتما توجه کنید!

تلخه رود یا آجی چای یکی از رودخانه هایی است که به دریاچه ی ارومیه می ریزد و این روزها کام تلخ خشکی و بی آبی را می چشد. ماهی ها و میگوهای این رودخانه منقرض و زندگی پرندگان و سایر جانوران سخت شده است و از طرفی زندگی ساکنان روستاهایی چون رجل آباد که بسته به کشاورزی است به خطر افتاده است.

زباله های رها شده در بستر رودخانه ی خشک طبیعت را می رنجاند و این کم ترین کاری بود که به نمایندگی از طرف مردم میانه و برای حمایت از تلخه رود عازم روستای کهن رجل آباد در مهربان شویم.

به راستی سدسازی های بی حساب و کتاب و چاه های عمیق فراوان به چه قیمت؟ شن برداری بستر رودخانه توسط شرکت هایی که خودخواهانه در حال کور نمودن جریان آب  روان رودخانه اند چه قیمت؟

شن زایی بورآلان ماکو، نابودی دریاچه ی ارومیه و طوفان های نمک، بیایبان زایی های پراکنده، خشکسالی و بارندگی کم و بی موقع، ناآگاهی ها و منفعت طلبی سرمایه داران و عدم رعایت حقوق مردم همگی دست در دست هم خواهد داد تا در نیم قرن آینده احتمال نابودی محیط زیست شمال غرب کشور رقم بخورد.اینک رودخانه ی تلخه رود مثل گذشته ها نیست و شدیدا تشنه است. نابودی محیط زیست و منابع آب یعنی تباهی زندگی انسان و جانوران...

با تشکر از شرکت کنندگان گرامی و مردان دوست داشتنی آقایان بهجتی،سرچمی،خان حسین دوست،جعفرزاده،یکلر،تیموری و مرضه ای و مسئولان و مردم عزیز روستای رجل آباد و جناب آقای دانیال توحیدی که در برگزاری این برنامه ی به یاد ماندنی یاری گر گروه خود بودند.

گزارش خبری این برنامه امشب 93/6/8 در اخبار استانی آذربایجان شرقی پخش خواهد شد.

 

1
1