- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۳/۰۵/۰۲

حرکت و فعالیتهای عمده ما باید بسوی تکریم معلمان و ارتقای جایگاه و شان والای آنها باشد

صادقی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش:
اسفندیار صادقی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش میانه در جلسه توجیهی مدیران کلیه مدارس منطقه میانه که در سالن اجتماعات آموزش وپرورش میانه بر گزار شد نیروی انسانی را مهمترین مهارت در اصل مدیریت عنوان کرد .

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش میانه صادقی معاون مدیر کل ومدیر آموزش و پرورش میانه در جلسه توجیهی مدیران مدارس منطقه با اشاره به وجود نیروهای انسانی قوی در منطقه گفت :الحمد الله توان ظرفیت فکری و نیروهای انسانی قوی و متفکر در آموزش و پرورش شهرستان آنقدر زیاد است که می توان به راحتی کارها را انجام داد. وی در ادامه به انتظارات مسئولین از آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود :وجود پتانسیل های قوی و مستعد و متفکر و اندیشمند در منطقه انتظارات مسئولین از آموزش وپرورش را بالا برد است که امیدوارم با اتحاد ، همدلی و انسجام، آموزش وپرورش میانه را در سطح استان و کشور سر آمد کنیم.

صادقی به مهارتهای فنی ،مهارتهای ادراکی و انسانی در آموزش وپرورش اشاره کرد ویاد آورشد :مهارتهای فنی به کلیه اموراتی که در اداره و مدرسه وجود دارد واقف باشیم مشکلات را بدانیم و با مقررات و بخشنامه ها آشنایی داشته باشیم اگر همه اینها را بدانیم ارتقاء یافته ایم امادر کنار این ، مهارت ادراکی وجود دارد که باید توان تجزیه و تحلیل مسائل را داشته باشیم و توان شناسایی مشکل را داشته باشیم و برای مشکلات راه حل پیدا کنیم تا از بروز مشکلات دیگر جلوگیری کنیم . مدیر آموزش وپرورش ادامه داد : مهارتهای انسانی مهمترین مهارت در اصل مدیریت است اگر مهارت انسانی نباشد .سایر مهارتها هیچ کدام ارزش ندارد .

معاون مدیر کل به نقش معلمان بعنوان سرمایه انسانی در آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود : معلمان آموزش و پرورش ارزشمند ترین سرمایه های انسانی ما هستند که اگر به معلمان به عنوان سرمایه های انسانی بهاء دهیم مطمئن باشید که به موفقیتمان بهاء داده ایم و تکریم معلم و جایگاه آن یعنی تکریم جامعه و تکریم علم و دانش است چراکه معلمان پرچمداران جبهه علم و آگاهی در مقابل جهل و نادانی می باشند ایشان در ادامه افزودند : امروزه وجود تک تک ما بستگی به وجود دانش آموزان و معلمان می باشد و اگر امروز ما موفقیتی را در آموزش و پرورش بیان می کنیم همان عملکردمعلمان می باشد که باید به نحو شایسته اززحمات آنها تشکر و قدردانی شود .

مدیر آموزش وپرورش میانه در جمع مدیران مدارس منطقه گفت : اگر می خواهید مدرسه ای موفق داشته باشید به معلمان خود بهاءو ارزش دهید و شکاف بین مدیر و معلمان را از بین ببرید در آن صورت معلمان با فراغ بال و بدون هیچ گونه دغدغه در کلاس درس حاضر شده و نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا مدرسه ای موفق داشته باشیم در غیر اینصورت انتظار نداشته باشید که بتوانید قله های موفقیت را طی کنید. صادقی در ادامه سخنان خود به تکریم معلمان اشاره کرد و یاد آور شد : حرکت و فعالیتهای عمده ما باید بسوی تکریم معلمان و ارتقای جایگاه و شان والای آنها باشد و ما می توانیم از امکانات موجود در منطقه در جهت تکریم همکاران استفاده کنیم تا شادی و نشاط را برای آنهابوجود بیاوریم و به بازنشستگان که آینده همه ما در حال حاضر می باشند و نور چشم ما هستند بهاء دهیم و امید به زندگی را در آنها بالا ببریم وبا محبت و مهربانی پذیرای آنها در اداره باشیم.

منبع :

http://cms.medu.ir/IranEduThms/theme2/cntntpge.php?pgid=31&rcid=1088

1
1