- ارسال کننده: علی مسعودی* تاریخ: ۹۳/۰۱/۲۳

دولت در ایجاد امنیت و سلامت جامعه تلاش کند

میانه ، تبریز - ایرنا - نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی از دولت خواست در ایجاد امنیت و سلامت جامعه تلاش بیشتری کند.

محمدعلی مددی روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات آب آشامیدنی میانه و روستاهای تابعه، اظهار کرد: با توجه به وضعیت غیربهداشتی آب آشامیدنی، این وضعیت سلامت 150 هزار نفر را در این شهرستان با خطر مواجه کرده است.

وی با اشاره به وجود 300 روستا در شهرستان میانه، گفت: بیشتر این روستاها با مشکل آب آشامیدنی مواجه هستند و باید برای این موضوع چاره اساسی اندیشیده شود.

سیدبهلول حسینی، دیگر نماینده مردم میانه در خانه ملت نیز در این نشست خواستار تعیین تکلیف فاضلاب شهرک اندیشه این شهرستان در سال جاری شد و گفت: آب جزو مسایل حیاتی و مهم هر جامعه است که در میانه مشکل آب آشامیدنی و شبکه فاضلاب شهرک اندیشه از مشکلات مهم شهرستان به شمار می رود. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: بر اساس آزمایش های انجام شده هیچ آبی در سطح استان آلوده نبوده اما آب میانه با توجه به وجود کلسیم و منیزیم سختی بیشتری دارد.

رضا پوررجب با بیان اینکه پنج شهرستان در استان مشکل سختی آب دارند، تاکید کرد: این سختی آب هیچ ضرری بر سلامت انسان ندارد.

وی اظهار کرد: باید با همکاری مسوولان شهرستان و استان سد گرمی چای به بهره برداری برسد تا مشکل آب میانه رفع شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان نیز گفت: شهرستان میانه 321 روستای دارای سکنه دارد که 239 روستای آن بالای بیست خانوار و 92 روستا زیر بیست خانوار جمعیت است که 273 روستای آن دارای تاسیسات آب است، اما 70 روستا با کمبود آب، فرسودگی خطوط و منبع روبرو هستند.

علی صمدنژاد افزود: شش هزار و 400 روستا در کشور نیاز به آبرسانی سیار دارند و در استان ما در فصل بهار و تابستان نیاز به این کار احساس می شود و سعی در تامین تانکرهای مورد نیاز داریم تا مردم روستاها با مشکل آب روبرو نشوند.

فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز گفت: مردم با مشکل آب دست و پنجه نرم می کنند و کاهش چشمگیر بارندگی ها و آب های زیرزمینی بر مشکلات آن افزوده است.

اسماعیل حیدری آزاد از پیشرفت 90 درصدی تصفیه خانه و 60 درصدی خط انتقال سد گرمی چای خبرداد و توجه ویژه مسوولان استان در راستای اتمام این پروژه را خواستار شد.

1
1