- ارسال کننده: بهزاد2000 تاریخ: ۹۲/۱۲/۰۷

در جلسه ای با مدیر کل میراث فرهنگی استان: موزه ی شهرستان میانه تا 28 اردیبهشت راه اندازی می شود

 

 

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری  و صنایع دستی  استان آذربایجان شرقی با قول مساعد در خصوص راه اندازی موزه ی میانه از بهره برداری آن تا 28 اردیبهشت 93 همزمان با روز جهانی موزه خبرداد.
دکترحق پرست در جلسه ای که با حضور امام جمعه، فرماندار، شهردار، مدیر آموزش و پرورش و مسئول روابط عمومی فرمانداری در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل گردید بر همکاری جدی شورای شهر و شهردار میانه اشاره کرده و افزود: مسئولین شهرستانی قول داده اند تا دوربین های امنیتی را در ابتدای سال 93 تامین نمایند .
وی با بیان اینکه علاوه بر اموال موجود کشف شده، اشیاء  و آثار دیگری  هم در شهرستان میانه موجود است گفت: امیدواریم با راه اندازی موزه  در جهت کشفیات آنها نیز اقدامات لازم صورت گیرد.
فرماندار شهرستان ویژه میانه نیز با اشاره به اینکه شهرستان میانه دارای آثار تاریخی متعددی بوده و کشفیات جدیدی نیز در اختیار داریم گفت: شورای شهر برای راه اندازی موزه محلی را در نظر گرفته که امیدواریم با عنایت ویژه ی استانی شاهد بهره برداری از موزه در میانه باشیم.
تقی خلفاپور از ایجاد نمایندگی میراث فرهنگی با تلاشها و اقدامات صورت گرفته از سوی استان و شهرستان خبرداده از بالابودن میزان آثار تاریخی شهرستان میانه نسبت به اکثر شهرستانها خبرداده گفت: شهرداری و شورای شهر از هر جهت آمادگی کامل برای راه اندازی موزه را داشته و ساختمان مورد نظر نیز آماده ی تحویل است.
گفتنی است  در این جلسه   یک  سرمایه گذار  جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری میانه حضور داشته و اعلام آمادگی کرد.

 

1
1