- ارسال کننده: جمشید جهانگیرزاده تاریخ: ۹۲/۰۸/۱۶

رفع مشکلات قطار تهران ـ تبریز ـ میانه از اولویتهای مهم استاندار

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی دریاچه ارومیه، قطار تهران ـ تبریز ـ میانه و توجه به حوزه‌های تولیدی کشاورزی و صنعتی را از اولویت‌های مهمی دانست که باید مورد توجه استاندار جدید آذربایجان شرقی قرار گیرد.
محمداسماعیل سعیدی درباره اولویت‌های استانی در موقعیت کنونی اظهار داشت: موضوع دریاچه ارومیه و تبعات زیست محیطی، پس روی آب، مهاجرت، فلج شدن بخش کشاورزی و حتی اثرات سیاسی و تاثیراتی که بر افکار عمومی داشته باید مورد توجه نه تنها مسئولان استانی و شخص استاندار قرار گیرد بلکه باید در اولویت‌های کشوری باشد.
وی افزود: مدیریت حوزه آب استان مورد دیگری است که استاندار آذربایجان‌شرقی باید در سر تیتر برنامه‌هایش قرار گیرد چراکه در شرایط کنونی برداشت از آب‌های زیرزمینی و سایر اقدامات نوید رسیدن به بن بست مشکلات و کمبود آن شرب را می‌دهد.
 
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس قطار سریع‌السیر تهرا ن ـ تبریز ـ میانه را از دیگر دغدغه‌های قابل توجه استان و منطقه خطاب کرد و گفت: این پروژه توسعه استان و برون رفت از بسیاری از مشکلات در حوزه‌های حمل و نقل را به‌دنبال خواهد داشت و حتی رونق اقتصادی را نیز می‌توان با بهره‌برداری از این طرح نوید داد.
سعیدی اشتغال و مشکلات جدی که از این لحاظ در استان وجود دارد را یادآور شد و گفت: این مشکل به دلیل قطب کشاورزی و صنعتی بودن در زمان‌های نه چندان دور در آذربایجان‌شرقی کمتر لمس می‌شد اما با قصورهایی که در چند سال گذشته در این حوزه‌ها در استان اتفاق افتاده این پدیده در استان نیز بروز و ظهور کرد.
 
نماینده مرم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس توجه به بخش کشاورزی و صنعتی را کلید این معما دانست و گفت: برای رونق اشتغال در استان باید توجه ویژه به واحدهای نیمه تعطیل شود که عمدتاً به دلیل نداشتن سرمایه در گردش و نوسانات ناشی از بازار ارز و ... زمین‌گیر شده‌اند.

1
1