- ارسال کننده: مهتاب میانالی تاریخ: ۹۲/۰۴/۲۹

ما میخواهیم زنده بمانیم!

همیشه تا حرف از جاده و اتوبوس بوده حرف از تصادف و نگرانی و جراحت و مرگ هم بوده است. ولی شاید در میانه همین که حرف از جاده زده می شود ما میانه ایها یاد یک جاده می افتیم و آن جاده ی میانه  تبریز است. جاده ای که سالهاست شاهد مرگ همشهریان مان در آن بوده و همچنان هستیم مرگ چهره هایی که خندان و بی بازگشت رفتند. در همین چندماه گذشته چندین خبر از درگذشت میانه ای ها در جاده ی میانه تبریز شنیده ایم. فکر نمی کنید که زمان آن رسیده که اقدامی اساسی در این مورد انجام بگیرد؟ چندی پیش معاون استاندار اعلام کرد که عبور خوردروهای سنگین از جاده ی میانه تبریز ممنوع است ولی بعد از مدتی دارندگان خودروهای سنگین در تبریز برای استنکاف از  پرداخت عوارض اتوبان، با این قانون مخالفت کرده و دوباره از جاده­ی قدیمی و کم پتانسیل میانه تبریز عبور کردند. از آنجایی که بیشتر تصادفات رانندگی در این مسیر به برخورد با خوردروهای سنگین مربوط می­شود لذا بودن دلیل روشن این موضوع می­تواند بحثی جدا و راه حلی مشخص داشته باشد چند راه حل مناسب ولی نیازمند مطالعه­ی بیشتر در زیر ارائه شده است:

  1. برخورد جدی تر با عبور این خوردروها میتواند جلوی بیشتر تصادفات را گرفته و جان عزیزان ما را از خطر نجات دهد.
  2.  چهار بانده کردن این جاده هرچند که شروع این طرح و  پایانش مطمئنا سالها طول خواهد کشید، اما حداقل شروعش میتواند تسکینی بر دل داغدار میانه باشد.
  3. اخذ عوارض بیشتر از خوردوهای سنگین به نحوی که تردد در این مسیر برای رانندگان خودروهای سنگین مقرون به صرفه نباشد.

 

دوستان عزیزم! من و تنی چند از دوستانم در این سایت تصمیم گرفته ایم تا ابتدا از طریق این سایت و همکاری شما عزیزان میزان موافقت شما را برای برخوردی جدی با این مسئله از طریق مسئولین مربوطه بسنجیم و سپس در مراحل بعدی و پشتیبانی شما همشهریان عزیز با جمع آوری نظرات و پیشنهادات همه ی شما بزرگوارن نامه ای تنظیم کرده و بعد از جمع آوری هزاران امضا از شهروندان محترم، اقدامات اساسی بعدی را آغاز نماییم چون ..... ما می خواهیم زنده بمانیم. در صورتی که موافقید و همکاری خواهید کرد اعلام بفرمایید.

1
2
3
1 2 3