- ارسال کننده: موبایل سلیمانی تاریخ: ۹۲/۰۴/۱۷

مقدمه ای برضرورت توجه به مراکز گذران اوقات فراغت شهرستان میانه

بسمه تعالی

با سلام و درود

داشتن یک جامعه ی سالم  از لحاظ سلامت روحی و روانی وجسمی  زمانی میسر است که در کنار آموزش شرایطی نیز تدبیر شود تا مردم یک جامعه بتوانند برای تخلیه ی انرژی های منفی حاصل از خستگی های کاری و روزمره ، دغدغه های زندگی وفشارهای روانی وارد شده به افراد از آن ها استفاده نمایند.

اوقات فراغت

هر فردی در طول هفته اوقاتی از ساعات زندگی اش را ازهرگونه فعالیت های روزمره ی زندگی فارغ است که هیچ گونه هدف اقتصادی را دنبال نمی کند و اختیار این گونه اوقات را در دست دارد که چه فعالیتی را انجام دهد.ممکن است فردی روزنامه یا کتاب بخواند،تلویزیون ببیند،با دوستان و آشنایان دیدار کند،ورزش ویا هرگونه فعالیتی که  خستگی های جسمی و روانی او را بزداید.

اوقات فراغت

در نتیجه زمانی را که فرد فارغ از هرگونه فعالیت روزمره به صورت اختیاری دست به فعالیت هایی می زند که انرژی مثبت جسمی و روحی را به وی باز می گرداند اصطلاحا اوقات فراغت می گویند.

اوقات فراغت

اخیرا بیشتر در فصل تابستان شاهد استفاده ی چشم گیر خانواده ها از فضاهای سبز موجود در شهرستان میانه به عنوان مکانی برای گذران اوقات فراغت هستیم.تقاضا برای این فضاها به طور فزاینده ای روبه رشد است اما در مقابل امکانات و تسهیلات رفاهی و وسعت آن ها  جواب گوی این استقبال چشم گیر نیست ونخواهد بود.

اوقات فراغتاوقات فراغتاوقات فراغت

پارک انقلاب،پارک فرهنگیان و سایر فضاهای تفریحی در سطح شهرستان وجود دارند که می توان با تجهیز و مدیریت صحیح آن جمعیت حاضررا در فصول اوج تقاضا سازمان دهی کرد.

از جمله راه حل های پیشنهادی تجهیز این فضاها به انواع نمایشگاه ها،فروشگاه سوغات و صنایع دستی،امکانات تفریحی برای تمام سنین بخصوص جوانان که متاسفانه بخش عظیمی از این قشر ارزشمند جامعه برای گذران اوقات فراغت خود قهوه خانه های سنتی را انتخاب می کنند و این بخاطرمحدودیت بحث برانگیز مراکز تفریحی برای جوانان در شهر است،البته ویژگی ها و سلیقه های شخصی نیز در این انتخاب دخیل هستند.از جمله بهترین راه کارها برای سازمان دهی اوقات فراغت جوانان برقراری آموزشگاه های رایگان یا ارزان فعالیت هایی است که قشر جوان به ان علاقه مند است.هم چون مجموعه های فرهنگی و تفریحی،استخربا قابلیت های متنوع،سوارکراری،تیراندازی،قایقرانی و...مهم ترین نکته ای هم که باید به آن توجه کرد این است که تاسیس این مکان ها درمناطق قابل دسترس عموم باشد.

اوقات فراغت

این شرایط باید برای تمام سنین ایجاد شود که توجه به گذران اوقات فراغت بزرگسالان و سالمندان نیز ضروری است که در این مقدمه مجال بحث و طرح ایده وجود ندارد.

اوقات فراغت

لازم به ذکر است که اگر شهر در راستای توسعه ی گردشگری بتواند حرکت کند امکانات و تسهیلات زیر ساختی و روساختی برای همه فراهم می شودومشکلات گذران اوقات فراغتی برای داشتن جامعه ای سالم  و پرنشاط حل می شود.

با تشکر سلیمانی

 

 

 

1
1