- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۱/۱۲/۰۹

نقش شورای شهر و شهردار در آبادانی شهر

 در هر شهری مردم چند نفر را به عنوان اعضای شورای شهر انتخاب می کنند و این نمایندگان مردم در شورای شهر در اولویت کارشان یک نفر را به عنوان شهردار انتخاب می کنند.

حال به زمان انتخابات شورای شهر نزدیک می شویم . یکی از دلایل عقب ماندگی شهر میانه عدم برنامه ریزی دقیق و جامع می باشد که تاکنون میسر نگردیده است . چند پیشنهاد داریم هر چند این پیشنهاد شاید به مزاج بعضی ها خوش نیاید اما چه باید کرد. بهتر است ریش سفیدان شهر و معتمدین شهر چند نفر را از نقاط مختلف برگزیده و مورد حمایت خود قرار دهند . مثلا یک نفر از شهرک اندیشه ، یک نفر از شهرک ولی عصر ، مرکز شهر و ... معرفی کنند . دومین قدم این است که کاندیداها باید برنامه ریزی و اهداف مشخصی داشته باشند برای چهار سال آینده و برنامه ریزی کنند که در طول یک سال تا چهار سال چه کارهایی باید انجام داد.

حال شورای شهر انتخاب شد مهمترین کار  آنها انتخاب شهردار است. شهردار چه کسی می تواند باشد؟ شهردار باید برای خود برنامه داشته باشد و با برنامه اعضای شورای شهر همسو باشد. همسو در راستای آبادانی شهر . شهردار باید خود هنرمند باشد شهردار باید خوش سلیقه و خوش ذوق باشد شهردار باید آینده نگر باشد شهردار باید به فکر درآمدزایی برای مجموعه خود باشد. شهردار باید به فکر افزایش بودجه عمرانی شهر باشد! حال چگونه بودجه شهر را می توان افزایش داد فقط با افزایش درآمدزایی! آن چگونه مهیا می شود فقط با مدیریت و درایت.

حال هفت نفر را به عنوان شورای شهر انتخاب و آنها نیز شهردار انتخاب کردند در مجموعه هشت نفر . حال اگر این هشت نفر با افکار مختلف و اهداف متفاوت دور هم جمع شوند هیج نتیجه ای کسب نمی شود.

باید مشکلات شهر را شناسایی کرد و دانست که شهر چه نیازهایی دارد؟ مردم به چه چیزی اهمیت می دهند؟

توسعه فضای سبز با متد جدید یکی از نیازهای شهر است . آری شهردار محترم امسال چند سانتی متر توسعه فضای سبز داشتید؟ توجه فرمایید که در شهرهای دیگر فضای سبزی افتتاح می کنند که گویا بهشت است . افسوس و صد افسوس  در شهرمان فضای سبز به متد قدیمی رواج دارد!

توسعه تفریحگاه: عدم تفریحگاه مناسب در شهرمان یکی از معضلاتی است که نمی توان به راحتی از آن چشم پوشی کرد!

عدم آسفالت مناسب ، وجود چاله و چوله و سرعت گیرهای غیراستاندارد که همگی در راستای ضربه زدن به صاحبان خودرو هستند صاحبان خودرویی که هر سال عوارض می دهند!

اما چه باید کرد: به گوشه ای از آن اشاره می کنیم:

شهرک اندیشه:

شهرک اندیشه جز شهر میانه است اگر خلاف گویم تو ای خواننده محترم بقیه را نخوان!

اهالی محترم شهرک اندیشه انسان هایی قابل ستایش هستند که چنین وضعیتی را تحمل می کنند! درهیج جای ایران عزیزمان چنین وضعیتی نداریم اگر می گوییم شهر میانه باید تلاش کنیم وگرنه بگوییم روستای میانه ، بیش از این نباید انتظار داشته باشیم!

شهرداری می تواند با کمی همت در آبادانی این شهرک اقدامات خوبی انجام دهد. با یک حساب سرانگشتی بفهمیم چند ساختمان در این شهرک وجود دارد و سالیانه چه مقدار عوارض می دهند ( عوارض ساختمان، عوارض خودرو، عوارض ... ) این مبالغ در عرض یکسال به چه میزان می شود. از نمایندگان محترم و زحمت کش شهرمان کمک بطلبیم . به فکر درآمدزایی در این شهرک باشیم . چگونه؟ محلی را به عنوان مجتمع تجاری انتخاب و احداث کنیم و برای شهرداری درآمدزایی و برای شهرک افزایش کسب و رونق تا همشهریان برای تامین مایحتاج خود به مرکز شهر نیایند!

این روزها عصر ارتباطات است . از بانکهای شهر بخواهیم تا در این شهرک باجه هایی دایر نمایند. از خودپرداز  گرفته تا باجه های 24 ساعته و شبانه روزی . بله عزیزان با کمی همت  و دوراندیشی می توان مشکلات را حل کرد. فقط مساله این است که بخواهیم .

خداوند آن شهرداری که باعث ایجاد فضای سبز در این شهرک شده است سلامت کند. راستی بعد از آن شاهد تغییر و تحول در فضای سبز شده ایم ؟ صد البته که نه! چون برنامه ریزی نداریم . بله دوستان درد زیاد است .

اگر آن مبالغی که این شهروندان می پردازنند در عرض یکسال حساب کنیم باید متوجه شویم که چقدر از محلات و خیابانها آسفالت می شود! البته هنوز ما آسفالت مناسب را در شهرمان ندیده ایم ! آسفالتی که به طور علمی ریخته و طول عمر زیادی داشته باشد که این خود بحث دیگری است .

دوستان توجه کنید هر بحثی برای خود صدها بحث دارد .    ادامه دارد

1
1