- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۱/۰۴/۰۵

طرح ايجاد مجتمع كشت و صنعت 400 هكتاري توسط بخش خصوصي

طرح ايجاد مجتمع كشت و صنعت 400 هكتاري در شهرستان ميانه توسط برادران مرادي فر و شريك تجاري آنها ميكائيل حاضري در شهرستان ميانه اجرا مي شود.

 

 

 

مجتبي مرادي فر سرمايه گذار بخش خصوصي در مصاحبه با مسوول روابط عمومي فرمانداري شهرستان ميانه با اعلام اين مطلب گفت: طرح عظيم كشت و صنعت با هدف توسعه گاوداري صنعتي و افزايش توليدات دامي در شهرستان ميانه با 100 ميليارد ريال آورده اوليه توسط برادران مرادي فر و آقاي ميكائيل حاضري در اين شهرستان اجرا خواهد شد.
مرادي افزود: براي هر هزار رأس گاو 200 هكتار كشت لازم است و ما براي اجراي اين طرح بزرگ به 300 الي 400 هكتار زمين از اراضي واقع در پاياب سد آيدوغموش درخواست كرده ايم كه در صورت واگذاري اين زمين از سوي سازمان هاي دولتي بلافاصله عمليات اجرايي طرح را آغاز خواهيم نمود.
وي ضمن سپاس از استاندار آذربايجانشرقي و فرماندار شهرستان ميانه به دليل ايجاد جو وحدت و همدلي در بين مسئولان منطقه در جهت حمايت از توليد و سرمايه بومي و محلي گفت: ما زماني به علت كمبودها و محدوديت هاي منطقه اقدام به مهاجرت نموديم ولي معتقديم كساني كه با استفاده از زمينه هاي مناسب در تهران يا ساير شهرهاي كشور به توفيقات خوبي در عرصه هاي كسب و كار دست يافته اند مي توانند با مراجعت به زادگاه و شهر و ديار مادري خود به عنوان فرزندان برخاسته از اين آب و خاك به باز آفريني نقش موثر خود در راه تكامل اقتصادي و اجتماعي زادگاهشان بپردازند و الگويي براي ديگر همنوعان خود باشند.
مرادي افزود: چنين انسانهايي در هر منطقه اي شايسته احترامند و نبايد با برخوردهاي سرد و بي اعتنايي ها آنها را از خود دور نمائيم بلكه با تشويق و ترغيب و حمايت زمينه توسعه فعاليت هاي آنان را فراهم سازيم.
هم اكنون برادران مرادي فر در تهران به كار انبوه سازي ساختمان و توليد دستگاه هاي تأمين برق اضطراري مشغول بوده  و هم چنين با تاسيس چند شرگت خدماتي و بازرگاني به فعاليت در عرصه فروشگاه هاي زنجيره اي عرضه پوشاك و لوازم خانگي نيز اشتغال دارند. برادران مرادي فر در زمينه صادرات نيز فعال بوده و فرش ايراني را به كشورهاي همسايه صادر مي كنند.
آن ها همچنين با صرف اعتباري بالغ بر 20 ميليارد ريال مقدمات لازم براي راه اندازي يك مجتمع باغي و زراهي بزرگ را در روستاي ايشلق فراهم نموده اند و اين آمادگي را دارند كه در صورت تأمين آب مورد نياز قادرند اين طرح را در سطح 22 هكتار از اراضي تملك شده توسعه داده و به روش مكانيزه به اجرا دربياورند.
ميكائيل حاضري شريك تجاري برادران مرادي فر از پيمانكارن ساختماني است كه بيشتر در امر مدرسه سازي در سطح استان آذربايجانشرقي فعاليت دارد وي نيز در اين مصاحبه كوتاه با اشاره به سوابق كاري خود گفت: در سال 83 سردخانه امين آذربايجان را در شهرستان ميانه احداث نموده ام و هم اكنون در نظر دارم ضمن توسعه اين سردخانه در طرح كشت و صنعت برادران مرادي نيز مشاركت داشته باشم.
حاضري ايجاد صنايع بسته بندي، تبديلي و كنسانتره محصولات كشاورزي در بخش هاي مختلف شهرستان ميانه را از ديگر برنامه هاي خود در آينده نزديك اعلام كرد و خواستار توجه و حمايت بيش از پيش مسئولان به قشر توليد كننده و كارآفرين شد.
بدين ترتيب مجتبي و محمد مرادي فر به همراه شريك تجاري خود ميكائيل حاضري از پيشگامان طرح تحول اقتصادي در شهرستان ميانه خواهند بود و با راه اندازي اين مجتمع توليدي نقش بسزايي را در ايجاد اشتغال و دگرگوني سيماي اقتصادي شهرستان ايفا خواهند كرد.

1
1